خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

هماهنگی بیشتر نمایندگان و مدیران موجب تحرک و توسعه استان می شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۰۶

استاندار مازندران گفت:هماهنگی بیشتر نمایندگان و مدیران موجب تحرک و توسعه استان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حمد حسین زادگان در این نشست با عنوان اینکه امروز با مجمع نمایندگان استان بر اساس بودجه پیشنهادی 1400 و بودجه 99 و اولویت‌هایی که باید در نظر گرفته می‌شد، پروژه ها و مسائل مهم استان مورد واکاوی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار که بودجه برای آن ها پیش‌بینی شده بود، باید اعتبار لازم تخصیص یابد و تلاش بیشتری صورت گیرد و برای اختصاص اعتبار به برخی دیگر از محورها نیز باید پیگیری های لازم در سال آینده دنبال شود که تصویب و تثبیت گردد. همچنین برای برخی از موضوعات نیز در تلاش برای اخذ ردیف های مستقل هستیم.

حسین زادگان، اظهار کرد: هماهنگی بیشتر نمایندگان و مدیران موجب تحرک و توسعه بیش تر استان می شود کما اینکه دستگاه های اجرایی می بایست بسته های پیشنهادی توسعه استان را به مجمع نمایندگان ارائه دهند چرا که ضریب بودجه براساس شاخص های مدیریتی استان تعیین می گردد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب که یکی از موضوعات درحال پیگیری است و در تلاشیم تا با کمک دولت و نمایندگان مجلس، به عنوان استانی که سیلاب‌های متعدد در آن رخ می‌دهد، ردیف مستقل برای آن دریافت کنیم، افزود: سهم بری عادلانه استان از بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به ظرفیت های مازندران انتظار ما از دولت و مجلس است. خوشبختانه اعتبارات خوبی در سالهای گذشته برای استانهای شمالی بخصوص مازندران در حوزه پسماند اختصاص داده شد که امسال هم به دنبال تثبیت و ارتقا این مهم هستیم.

وی گفت: راه های استان به عنوان استانی که حلقه اتصال چند استان است، نیاز به بودجه ملی دارد و همچنین پروژه‌ های با پیشرفت فیزیکی بالا و پر اهمیت در فرآیند توسعه استان می توانند اثربخش باشند.

احمد حسین زادگان، یادآور شد: در سفر اخیر دکتر نوبخت به مازندران از 760 میلیارد تومانی که برای اتمام پروژه‌های مازندران در سال جاری اختصاص داده شد، 520 میلیارد تومان آن تخصیص یافت؛ بجز چند شهرستان غرب استان که قرار شد در سفر مستقل رئیس سازمان برنامه بودجه و بودجه به غرب مازندران مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار نمود: در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی به دنبال گرفتن ماده 23 برای کنارگذر هچیرود به نشتارود و ادامه آن تا رامسر هستیم. همچنین محور ساری-کیاسر- دامغان که پروژه مشترک بین چند استان است باید به عنوان اولویت نگاه شود و در کمربندی غرب اگر آزادراه قرار است تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد که برای رفع ترافیک ضرورت دارد، باید در ماده 23 دنبال شود.

استاندار مازندران گفت: سدهای سجاد رود و زارم ‌رود در ساری و بابل و سوادکوه به عنوان پروژه هایی که ماده 23 باید برای آنها دنبال شود و آب ‌بندان هایی که به دنبال تثبیت ردیف و افزایش اعتبار آن ها هستیم نیز در این نشست مطرح و مورد تاکید جهت پیگیری در دولت قرار گرفت و پتروشیمی منطقه آزاد که تأیید شورای نگهبان است و مطالبه جدی مردم است، از نمایندگان خواستیم پیگیری نمایند و اساسا سعی کردیم پروژه‌های زیرساختی که زمینه ساز تسریع توسعه استان است را بررسی و پیگیری کنیم.

گفتنی است در این نشست معاونین استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برخی مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز