خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مازندران نیازمند ترسیم چشم انداز مطابق با واقعیت ها است

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۸۹۵

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران نیازمند ترسیم چشم انداز مطابق با بایدها و واقعیت ها است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه یکشنبه در نشست با مجمع نمایندگان مازندران، وحدت و انسجام میان نمایندگان را مهم‌ترین راهبرد و راهگشای بسیاری از مشکلات عنوان کرد و وحدت میان نمایندگان را منشأ وحدت بین عموم مردم دانست.

وی خطاب به نمایندگان مازندران گفت: شما سه سال فرصت خدمت گذاری به مردم‌دارید و پیشنهاد می‌کنم وضعیت فعلی استان را مطابق «واقعیت‌ها و بایدها» بنویسید و بایدهای توسعه را بر اساس چشم‌انداز سه‌ساله و 20 ساله ترسیم و دنبال کنید.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه برای توسعه و پیشرفت استان باید گام‌های اساسی برداریم، به زیرساخت توسعه استان برای راه‌اندازی قطار شهری رامسر به ساری اشاره کرد و گفت: جاده‌سازی‌های برون‌شهری به‌ویژه کنارگذرها باید با سرعت بیشتری توسعه بیابند و حتی باید بزرگراه‌های جدیدی طراحی و برنامه‌ریزی شود.

آیت‌الله لائینی ادامه داد: حفظ زمین‌های کشاورزی استان را فرصت بی‌نظیر برای امنیت غذایی کشور دانست و ادامه داد: این‌که سالانه حدود ۲۰ میلیون تن انواع نهاده‌های دامی ازجمله ذرت و سویا و جو از خارج وارد کشور شود، فاجعه‌بار است و این مشکلات با ترسیم چشم‌انداز و با سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده قابل‌حل است.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: در سال جهش تولید طوری برنامه‌ریزی کنیم که همین نهاده‌ها در کشور تولید شود؛ هم تولید ما ارتقاء پیدا می‌کند و هم‌وابستگی‌های ما کم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران دخالت دادن مردم و بخش خصوصی را در حل مشکلات و معضلات و توسعه مازندران ضروری عنوان کرد و افزود: باید از نقدینگی سرگردان مردم و حتی شماری از سرمایه‌گذاران واقعی استان مازندران استفاده کرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان همواره فرصتی برای توسعه هستند، اما طبق بررسی‌های صورت گرفته در بیشتر بخش‌های سرمایه‌گذاری در این استان با خلأ یا نواقص قانونی و همچنین با مشکلات اداری مواجه است.

لائینی تصریح کرد: برخی سرمایه‌گذاران از بروکراسی اداری این استان گله‌مند هستند، تلاش برای بهبود محیط کسب‌وکار و به حداقل رساندن بروکراسی اداری در حمایت از سرمایه‌گذاران در مازندران ضروری است.

وی به انتخابات پیش روی شورای اسلامی اشاره و اینکه بررسی صلاحیت کاندیداها نیز بر عهده مجلس است تقاضا می‌شود که در نظارت‌ها واقع‌بینانه‌تر نظارت کنید. برخی پیامدهایی که در برخی شهرها مشاهده می‌شود نتیجه عدم نظارت و ملاحظات بوده است؛ در انتخابات بعدی این ملاحظات و تعارف را کاهش دهید و افراد شایسته و لایق‌ترین‌ها تائید شوند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران نزدیکی استان تهران به مازندران را فرصتی جدی برای توسعه اساسی استان دانست و گفت: مسئولان ملی باید سفرهای خود را به استان کاری انجام بدهند اما به نظر می‌رسد بیشتر این مسئولان همواره فقط باهدف تفریح وارد استان می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه بیش از 8 ماه از سال جهش تولید گذشته است پیگیری شود در این بازه زمانی چه میزان از جهش تولید در استان عملیاتی شده است آیا در مازندران صنعت جدید تا سیس شده است یا خیر.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: نمایندگان مازندران با نمایندگان شمال کشور وحدت و هماهنگی داشته باشیم برخی از محورها و هدف‌گذاری استان‌های شمالی مشترک است و مسائل مبتلابه در آن‌ها یکی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز