خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران:

تحویل بیش از 60 هزار دارو به بیماران مزمن در درب منزل/کمبود پزشک متخصص در غرب مازندران/تمامی پرداختی های مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی بروز شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۷۲۹

محمد خورشیدی گفت:یکی از کارهای ارزشمند و بزرگ ریاست سازمان تامین اجتماعی بزور کردن تمامی پرداختی های مراکز درمانی طرف قرارداد بخش دولتی و خصوصی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کادر درمان از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور در خط مقدم مقابله با این ویروس جانانه ایستادگی کردند و تا به امروز با رشادت ها و ایثار خود تا پای جان شیرین خود پیش رفتند!
طوری که امروز بعد از گذشت حدود ۹ ماه شاهد از دست دادن بسیاری از این قشر زحمت کش و مظلوم هستیم.
معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور نیز از ابتدای شیوع کرونا،همپای وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دست به دست هم داده اند تا در جنگی نابرابر و سخت در برابر کوئید ۱۹ این ویروس خطرناک و مرگبار ایستادگی کنند و با امید به خدا و دعای خیر مردم جشن پیروزی بر این ویروس منحوس را جشن بگیرند!
استان مازندران نیز مانند دیگر استان ها از این امر مستثنی نبوده است و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در کنار سایر ارگان های درمانی استان از ابتدای شیوع کرونا در حال خدمات دهی به بیماران کرونایی بوده است.
 محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی در استان را ۵ بیمارستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تشکیل داده است،گفت:از زمان شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و با همت و تلاش شبانه روزی همکارانم در بیمارستان های تامین اجتماعی استان با تمام قدرت به خدمات دهی به بیماران کرونایی پرداختیم.
وی با اشاره به در اختیار قرار دادن تعداد ۵۰۰ تخت از تخت های بیمارستانی های تحت پوشش تامین اجتماعی استان افزود:متاسفانه در همین مدت زمان تعدادی از همکارانمان در کادر درمان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را بعنوان شهید در راه سلامت از دست دادیم!
 خورشیدی یکی از اتفاقات خوب در راستای پیشگیری از ابتلای بیماران مزمن به ویروس کرونا را اجرای طرح تحویل داروی ۲ ماهه این بیماران در درب منزل دانست و گفت:این طرح که برای اولین بار در کشور رقم خورد با هدف حفظ جان بیماران مزمن که بیشتر در خطر ابتلا هستند صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای شیوع کرونا شروع شده است و تا پایان و مهار آن ادامه خواهد داشت،عنوان کرد:برای اجرای صحیح این طرح بیش از ۳۸ هزار پرونده بیماران مزمن تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان بروز شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران ادامه داد:تا به امروز به همت و تلاش همکارانم در اداره کل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بیش از ۶۰ هزار بسته دارویی ۲ ماهه در درب منزل تحویل بیماران خاص و مزمن گردیده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد:با اجرای این طرح تا حد زیادی از عبور و مرور این بیماران به مراکز درمانی جلوگیری شد تا کمتر در خطر ابتلا قرار گیرند!
خورشیدی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر کرونا بر برنامه ها و فعالیت های عملیاتی بیمارستان ها و مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان گفت:با تمامی مشکلات کرونایی به هیچ وجه پروژه های عملیاتی را تعطیل نکرده ایم و همچنان و با تمام قدرت در تلاش هستیم تا این پروژه ها را جهت بالا بردن کیفیت خدمات دهی به عزیزان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی افزایش دهیم!
وی افزود:در حال حاضر ۶ بیمارستان در سطح کشور در طرح بیمارستان های کوچک مقیاس قرار دارند که خوشبختانه ۲ بیمارستان حکمت ساری و بوعلی نکا نیز جزو این لیست قرار دارند.
این مقام مسئول در خصوص وضعیت فیزیکی و اجرائی این طرح گفت:در حال حاضر کلنگ زنی و انتخاب پیمانکار صورت گرفته است و برای اجرای این طرح در بیمارستان های مذکور اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اخذ گردیده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران ادامه داد:تکمیل فضای فیزیکی تا ۵۰۰۰ متر برای هر بیمارستان،بازسازی و نوسازی اورژانس بیمارستان و نهایتا افزایش تخت های بیمارستانی از جمله برنامه های پروژه بیمارستان های حکمت ساری و بوعلی نکا است.
وی همچنین افتتاح ساختمان جدید درمانگاه ساری،طرح توسعه،هتلینگ و استانداردسازی اورژانس بیمارستان بابلسر،نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان های ساری،نکا و بابلسر و تجهیز پست ای سی یو و سی سی یو در بیمارستان منطقه ای ولیعصر را از دیگر برنامه های آتی مدیریت درمان تامین اجتماعی در مازندران عنوان کرد.
خورشیدی یکی از مشکلات اساسی در خدمات دهی به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان را کمبود پزشک متخصص در غرب استان بیان کرد و گفت:یکی از مهمترین چالش های درمان تامین اجتماعی در استان نبود پزشک متخصص در غرب استان است.
وی افزود:در شهرستان تنکابن درمانگاه منحصر به فرد و استانداردی دایر شده که بخاطر کمبود و یا بهتر بگویم نبود پزشک متخصص امکان در خدمات دهی به بازنشستگان عزیز و افراد تحت پوشش سازمان با مشکل روبرو هستیم!
این مقام مسئول گفت:این مشکل نیازمند پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و البته حمایت های بخش خصوصی است.
خورشیدی عنوان کرد:از همینجا اعلام میکنم اگر متخصصی اعلام آمادگی کند چه در بیمارستان رازی چالوس و چه در درمانگاه تنکابن،مدیریت درمان آمادگی جذب و همکاری را دارد.
وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص بی اعتبار شدن دفترچه تامین اجتماعی در بسیاری از مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان گفت:یکی از کارهای ارزشمند و بزرگ دکتر سالاری،ریاست سازمان تامین اجتماعی بزور کردن تمامی پرداختی های مراکز درمانی طرف قرارداد بخش دولتی و خصوصی بود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ادامه داد:این نگاه با این هدف بازگشت اعتبار از دست رفته دفترچه های تامین اجتماعی صورت گرفت و این در صورتی است که پیش از این معوقات ۱۴ الی ۱۵ ماهه داشتیم!
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز