خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می دهد ؛

مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اصلاح شد/ مازندران منهای گیلان به لیست استان‌های اعمال محدودیت پیوست

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۸۸

پس از گذشت 48 ساعت از اعلام محدودیت 25 استان کشور و قرار نگرفتن استان های پر خطر مازندران و گیلان در این لیست ،نهایتا تنها استان مازندران جزو لیست استان های دارای اعمال محدودیت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،در جلسه دهم آبان ماه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که رئیس جمهور از تصویب اعمال محدودیت 10 روزه در  مراکز  25 استان و 46 شهرستان کشور از روز چهارشنبه را خبر داد.

حسن روحانی همچنین اعلام کرد در چارچوب این محدودیت، تمام آن فعالیت‌های اصطلاحا ۳ و ۴ که عمدتا به فعالیت‌های آموزشی و تجمع در مناسبت‌های مختلف مربوط می شود، تا روز جمعه آتی یعنی برای ۱۰ روز ممنوع می‌شود.

نکته قابل توجه، قرار نگرفتن استان‌های مازندران و گیلان در لیست استان های اعمال محدودیت  بود که این امر با واکنش مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این 2 استان مواجه شد .اما در نهایت ستاد مقابله با کرونا،  گیلان را در این لیست قرار نداد  و این استان جزو استان های با اعمال محدودیت  نیست .این در حالی است که در ماههای گذشته گیلان جزو استان های پر خطر از نظر شیوع کرونا بوده و بسیاری از هموطنان ما در این استان جان خود را در اثر ابتلا به این بمیاری از دست دادند.

استان هایی که بخاطر شرایط جغرافیایی و خوش آب و هوا بودنش سالانه و حتی در ایام کرونایی و به‌رغم هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا  محل عبور و مرور میلیون ها مسافر است  و شاید یکی از دلایل اصلی وضعیت قرمز بودن استان های مازندران و گیلان در بحث شیوع کرونا و آمار نسبتا بالای مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کویید 19 همین ترددها و انتقال ویروس از استان های دیگر به استان های مذکور بوده است.

اعمال نشدن محدویت سفر به گیلان  در تعارض رفتار دولت در عرصه مهار ویروس مرگبار کرونا است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در  گیلان و مازندران، خاطرنشان کرد: افزایش آمار مرگ ومیر و ابتلا به ویروس کرونا در شمال ناشی از آزادی سفر به این استان‌ها است.

مهدی سعادتی  اما در ابتدای اعلام این خبر و در واکنش به این اقدام ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اعمال محدودیت سفر به مازندران و گیلان می‌تواند تا حدود زیادی از روند ابتلا مردم بومی و مسافران این استان‌ها به کرونا بکاهد.

او  با اشاره به بی‌دقتی قابل تامل در نگنجاندن استان‌های شمالی در لیست استان‌های دارای محدودیت سفر، گفت: نتیجه این بی‌دقتی قطعا افزایش شمار مبتلایان و بستری بیماران در داخل این استان‌ها و تهران طی روزهای آینده است.

اصلاح مصوبه لیست استان های دارای اعمال محدودیت

بعد از گذشت 48 ساعت از اعلام محدودیت 25 استان کشور و قرار نگرفتن استان های پر خطر مازندران و گیلان در این لیست و فشارهای رسانه ای و پیگیری ها و پافشاری مجمع نمایندگان استان های مازندران وگیلان ،نهایتا ستاد ملی مقابله با کرونا مجبور به عقب نشینی و اصلاح مصوبه اعمال محدودیت تنها در استان  مازندران شد و گویا صدای نمایندگان گیلان به گوش کسی نرسید.

به این ترتیب و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور طرح ممنوعیت سفر به مازندران از ظهر امروز - دوشنبه ۱۲ آبان ماه - اجرایی شد.

علی بابایی کارنامی سخنگوی مجمع نمایندگان نیز در این خصوص گفت:با پیگیری های مجمع نمایندگان استان و  براساس اعلام مسئولان وزارت کشور از ظهر امروز دوشنبه ۱۲ آبان  نیروی انتظامی از عزیمت خودروهای دارای پلاک غیربومی به مازندران جلوگیری خواهد شد.

او با تاکید بر ضرورت تلاش برای صیانت از جان مردم در شرایط کرونایی گفت: براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی بهترین اقدام برای کاهش تلفات ناشی از شیوع ویروس مرگبار کرونا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز