خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

قرنطینه خانگی بهترین راه مقابله با کرونا است/ ماسک؛ بهترین واکسیناسیون

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۱۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، بهترین راه ممکن برای پشت سرگذاشتن وضعیت کنونی را قرنطینه خانگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید عباس موسوی امروز در اولین نشست «قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی» ضمن تشریح شرایط بحران شیوع کرونا در مازندران، گفت: شاید نسبت به برخی استان‌ها هنوز وارد پیک سوم کرونا نشدیم.

وی بابیان اینکه کرونا متأسفانه در فصل گرم سال هم مهار نشد و هنوز دامن‌گیر مردم سراسر جهان است، افزود: این بیماری مزمن شده و کار مدیریت این بیماری اجتماعی‌تر شده است. مدیریت درمان از حوزه بهداشت و درمان خارج شد و به حوزه اجتماع منتقل‌شده است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه برای مهار این ویروس نیازمند تغییر در رفتارهای درازمدت هستیم تا راه جدی برای درمان کرونا پیدا شود، اظهار کرد: استان مازندران در پیک اول بیماری کرونا در انجام فعالیت‌های ضد کرونایی پیشرو بوده است، در حد اجرای چندهفته‌ای پیش رفتیم با توجه به افت بیماری متوقف شد وضعیت جدید را باید شروع کنیم.

موسوی با اشاره به اهمیت و جایگاه پزشک خانواده در غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی، ادامه داد: وجود پزشک خانواده در استان یک مزیت است و می‌تواند کمک کار خوبی برای غربالگری بیماران کرونایی باشد.

وی اذعان کرد: شناسایی بیماران کرونایی بخش بسیار مهم جبهه مقابله و مهار کرونا به شمار می‌رود.

موسوی بابیان اینکه بیماران کرونایی دو دسته هستند وعده‌ای در بیمارستان بستری می‌شوند و تعدادی نیز به تشخیص پزشک معالج در قرنطینه خانگی دوران نقاهت خود را طی می‌کنند، گفت: قرنطینه خانگی نیازمند کنترل و پایش است چراکه ۳۰ درصد رعایت نمی‌کنند و از قرنطینه خارج می‌شوند.

وی بابیان اینکه تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی با محوریت مساجد محلات می‌تواند کمک خوبی در اجرای دقیق قرنطینه خانگی باشد، ادامه داد: این قرارگاه می‌تواند این افراد را رصد کند و به تأمین نیازهایشان بپردازد.

موسوی افزود: بخشی از جامعه افرادی هستند که قرنطینه معکوس دارند. به افراد آسیب‌پذیر و مسن باید کمک شوند تا کمترین حضور را در اجتماع داشته باشند، عمده مرگ‌ومیر در افراد مسن و افرادی است که بیماری زمینه‌ای دارند.

وی بابیان بر اینکه مردم بیشتر از اصناف از ماسک استفاده می‌کنند، استفاده از ماسک را بهترین واکسیناسیون خواند و بر فراگیر شدن استفاده از ماسک تأکید کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز