خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

تجمع کرونایی در برخی مطب ها/با پزشکان متخلف برخورد قانونی می شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۲۰۷

محمد خورشیدی گفت:رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب ها الزامی است و در صورت تخلف با پزشک مربوطه در دادگاه نطام پزشکی برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،چند ماه بیشتر به یک سالگی شیوع ویروس منحوس کرونا در ایران باقی نمانده است و این در حالی است که در 8 ماه گذشته عزیزان زیادی را بخاطر ابتلای به کرونا از دست دادیم.

علی رغم تمامی مشکلات و شرایط سخت در این چند ماه کادر درمان اما با توکل به خدا و دعای خیر مردم همچنان در صف اول این نبرد بی رحمانه ایستاده اند و روزهای کاری سختی را می گذرانند.

در شرایط فعلی که هنوز راه درمان قطعی و ریشه کن کردن این ویروس کشنده پیدا نشده است، رعایت پروتکال های بهداشتی تنها راه مقبله با کویید 19 است تا کمی از فشارهای کادر درمانی کاهش یابد.

با وجود تمامی اطلاع رسانی ها مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اجتماع اما باز هم شاهد عدم رعایت مردم و صنوف هستیم

با مراجعه به برخی مطب ها و مشاهده تجمع بیماران در یک اتاق چند 10 متری و عدم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت حداقل موارد بهداشتی در مقابله با کرونا خواهیم بود!

البته نباید انصاف را زیر پا گذاشت و تلاش ها و پیگیری های دستگاه های مرتبط نظارتی و اجرایی مقابله با تخلف های برخی اصناف و حتی مردم را منکر شد و که اگر همین نظارت ها هم نبود امروز شاهد شرایطی فاجعه آمیز تر بودیم!

محمد خورشیدی رئیس نظام پزشکی مرکز استان در خصوص تجمع بیماران در برخی از مطب ها به خبرنگار ایلنا گفت:در اوایل شیوع ویروس کرونا پروتکل هایی در خصوص عدم تجمعات بیش حد و متناسب با فاصله گذاری اجتماعی وهمچنین رعایت موارد بهداشتی به تمامی مطب ها ابلاغ شد.

وی افزود:مطب ها موظفند در نوبت دهی به بیماران مراجعه کننده زمان مشخص شده را رعایت کنند و این یعنی بیماران باید در سر ساعتی که نوبت داده شده است،ویزیت شوند تا ساعت حضورشان در مطب به حداقل ترین زمان ممکن برسد و از طرفی تجمع بیش از حد ایجاد نشود!

خورشیدی در خصوص مدت زمان مشخص شده برای هر ویزیت توسط پزشک معالج، گفت:برای پزشکان متخصص بین 15 تا 20 دقیقه و در خصوص همکاران پزشک عمومی این بازه زمانی بین 7 تا 10 دقیقه اعلام شده است.

رئیس نظام پزشکی مرکز استان ادامه داد:علی رغم تلاش برای رعایت پروتکل ابلاغی به مطب ها اما باز هم شاهد تجمع در برخی مطب ها هستیم و علت اصلی این مشکل وقفه چند ماه در تعطیلی مطب ها بخاطر دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا طی چند ماه گذشته بوده است.

این مقام مسئول یکی دیگر از مشکلات اساسی در روزهای کرونایی را کمبود متخصصین بیماری های عفونی اعلام کرد و افزود:متاسفانه از زمان شیوع کویید 19 در استان فشارهای زیادی بر روی متخصصین بیماری های عفونی وارد شده است و علت این امر مراجعه بسیار بالای بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا به مطب های این قشر از متخصصین است.

خورشیدی گفت:اما با تمام این مشکلات  باز هم رعایت پروتکل های اجتماعی و بهداشتی ارسالی در خصوص مطب ها الزامی است و در صورت گزارش های مردمی و مشاهده بازرسین نطام پطشکی با پزشک مربوطه در دادگاه نطام پزشکی برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان از مردم خواست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کمک کنند تا کادر درمان که در چند ماه گذشته روزهای سختی را سپری کرده اند بیش از این متحمل فشارهای کاری بیشتری نشوند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز