خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

خلاء نیروی متخصص یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی/طرح های توسعه واحدهای صنعتی در انتظار زمین

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۳۸۶

باید قبول کرد که سیستم آموزشی در بحث آموزش نیروی کار هدفمند و بر مبنای نیاز روز کشور تربیت نشده است و همین امر موجب خلاء فراوان در بحث نیروی متخصص در واحدهای صنعتی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران در دیدار چند هفته گذشته اعضای شورای هم خانواده صنعت و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران از اشتغال به کار حدودا 84 هزار نفر در واحدهای صنعتی خبر داد.

این در حالی است که استان مازندران حدودا دارای  واحد صنعتی فعال و غیر فعال است و ظرفیت اشتغال زایی نسبتا بالاتری را در خود دارد اما متاسفانه به دلایل متعددی امروز شرایط وتحدهای صنعتی در بحث تولید و اشتغال زایی علی رغم آمارهای ارائه شده در شرایط خوبی بسر نمی برد!

سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان مازندران مبنای فعالیت واحدهای صنعتی  را طبق قانون صدور پروانه بهره برداری دانست و گفت: در حال حاضر حدود 2630 پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی استان مازندران صادر شده است که از این تعداد حدود 1700 پروانه مربوط به واحدهای صنعتی بیرون شهرک های صنعتی استان است.

وی یکی از علت‌های اصلی پایین بودن نرخ اشتغال در واحدهای صنعتی را کمبود زمین در واحدهای صنعتی فعال دانست و افزود:متاسفانه در چند سال گذشته هیچ بررسی و اقدامی در خصوص زمین های صنعتی که طرحی در آن عملیاتی نشده است،صورت نگرفته است و همین امر موجب شده تا بسیاری از طرح های توسعه واحدهای صنعتی فعال که مشکل کمبود زمین های صنعتی در کنار واحدهای تولیدی خود داشته اند،شود!

رضوی ادامه داد:طرح هایی که می تواند اشتغال زایی را تا چند برابر افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهد.

این مقام مسئول از تشکیل هیات 3 نفره متشکل از ریاست سازمان صمت و مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران و رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان برای حل و فصل و تعیین تکلیف زمین های طرح های اجرا نشده خبر داد و اظهار کرد:امیدواریم با تصمیمات و مصوبات منطقی در این جلسات و آزاد سازی زمین های تصرف شده بخش عمده ای از مشکلات واحدهای تولیدی فعال برای اجرای طرح های توسعه ای مرتفع شود.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت مازندران یکی از اتفاقات خوب در روزهای سخت اقتصادی کشور را حذف افرادی دانست که از ابتدای امر اشتباهی وارد عرصه تولید و صنعت شده بودند و افزود:تولیدکنندگانی که امروز با تمام مشکلات اقتصادی دوام آوردند و تولید دارند باید حمایت شوند.

وی ادامه داد:مطمئنا حمایت از واحدهای صنعتی و طرح های توسعه ای تولیدی در شرایط فعلی کمک خواهد کرد تا نرخ اشتغال در واحدهای صنعتی افزایش پیدا کند.

رضوی یکی دیگر از مشکلات اساسی در بحث اشتغال زایی در واحدهای صنعتی را کمبود نیروی متخصص دانست و گفت:متاسفانه عدم مهارت آموزی در نیروی کار متخصص و تحصیل کرده به شدت احساس می شود.

وی ادامه داد:باید قبول کرد که سیستم آموزشی در بحث آموزش نیروی کار هدفمند و بر مبنای نیاز روز کشور تربیت نشده است و همین امر موجب خلا فراوان در بحث نیروی متخصص در واحدهای صنعتی شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز