خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بانک‌های خصوصی نقشی در توسعه مازندران ندارند/تولید و صنعت مازندران نیازمند نگاه ملی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۳۲

استاندار مازندران گفت: بانک‌های خصوصی باوجود جذب سپرده‌های مردمی نقشی در توسعه این استان ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد حسین زادگان عصر روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران گفت : بانک‌های خصوصی باوجود جذب سپرده‌های مردمی نقشی در توسعه این استان ندارند.

وی افزود: این بانک‌ها سرمایه‌های مردم را در قالب سپرده‌گذاری جذب می‌کنند ولی در این استان هزینه نمی‌کنند و تاکنون نیز رایزنی‌ها برای تمکین آن‌ها برای هزینه کرد این سرمایه‌ها در داخل استان کارساز نبوده است.

استاندار مازندران گفت : انتظار می‌رود که بانک‌های خصوصی در مازندران سپرده‌های مردم را برای توسعه همین استان در حوزه‌های مختلف هزینه کنند، نه این‌که آن را به سایر استان‌ها انتقال دهند.

حسین زادگان افزود: انتظار ما این است که ستاد ملی  تسهیل و رفع موانع تولید در این زمینه نیز ورود پیدا کند و بانک‌های خصوصی را مجاب کند تا سپرده‌های مردم این استان را برای توسعه این استان هزینه کنند.

وی ادامه داد : اگرچه ما در داخل استان اهرم‌هایی برای تمکین این بانک‌های خصوصی برای هزینه کرد سپرده‌های مردم  برای توسعه این استان داریم، ولی پیشنهاد می‌کنیم که تا قبل از این‌که بخواهیم از این اهرم‌ها استفاده کنیم، راهکاری از سوی ستاد ملی برای تمکین این واحدهای مالی اتخاذ شود.

حسین زادگان تصریح کرد:  ستاد ملی تسهیل  با توجه به اختیاراتش اعتبار ملی را در قالب تسهیلات بانکی برای رفع نقدینگی چند واحد بزرگ صنعتی در استان مازندران   اختصاص دهد.

 وی  تکمیل پایانه صادرات محصولات کشاورزی «روماک»  ، کمک به واحد صنعتی «خوتکا»  در آمل و طرح‌های گلخانه‌ای و صنایع سلولزی را از مطالبات استان مازندران از ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد.

حسین زادگان گفت: مازندران در تولید مرکبات و برنج به‌عنوان محصولات راهبردی کشاورزی جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و بخش زیادی از نیاز ملی در این استان تأمین می‌شود، ولی در بازاریابی با مشکلات زیادی مواجه است که صرفه اقتصادی این تولید محصولات را کشاورزان سلب کرده است.

وی افزود: باید برای فراوری محصولات راهبردی استان تسهیلات لازم در اختیار استان قرار گیرد تا بتوانیم ارزش‌افزوده این محصولات را برای کشاورزان افزایش دهیم و رونق اقتصادی کشاورزی می‌تواند ضمن خودکفایی کشور، باعث کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران کمبود مواد اولیه را برای صنایع سلولزی استان یکی از مشکلات پیش روی این خطه شمال کشور به دلیل عدم صدور مجوز برای واردات چوب باپوست برای تولیدکنندگان به دلیل مخالفت محیط‌زیست و سازمان حفظ نباتات اعلام کرد و گفت: باوجود دستور رئیس‌جمهوری برای صدور مجوز واردات چوب باپوست با رعایت تمام شرایط قانونی و حفاظتی، تاکنون این مجوز از سوی سازمان حفظ نباتات و محیط‌زیست صادر نشده است و این واحدهای صنعتی را در تولید با کمبود مواد اولیه مواجه کرده است.

وی افزود: درخواست می‌شود تا با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکل صنایع سلولزی استان با واردات چوب باپوست به این واحدها برای یک دوره زمانی حداقل چهارساله حل شود و در این دوره زمانی هم با به ثمر نشستن طرح زارعت چوب، مشکل به‌طور کامل رفع خواهد شد.

حسین زادگان گفت: درخواست ما از سازمان حفظ نباتات و محیط‌زیست این است که در صورت صدور مجوز نظارت دقیق خودشان را بر واردات چوب باپوست برای جلوگیری از ورود آفات به استان داشته باشند و ما نیز در این حوزه همکاری لازم را با این دو سازمان خواهیم داشت.

استاندار مازندران دلیل اصرار واحدهای سلولزی به واردات چوب باپوست را ناشی از کاهش هزینه‌ها اعلام کرد.

حسین زادگان افزود: زمین موردنیاز برای قرنطینه چوب وارداتی نیز در بندر امیرآباد شناسایی و در اختیار این سازمان‌ها برای نظارت قرار داده می‌شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز