خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور /336 واحد صنعتی ورشکسته 107 واحد مربوط به مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۱۶

قائم‌مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور خبر داد و گفت: در کشور 336 واحد صنعتی ورشکسته شناسایی شد که 107 واحد مربوط به مازندران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بابک دین‌پرست شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال تسهیل موانع تولید استان در استانداری مازندران با اعلام اینکه هزار و 718 واحد تولیدی تحت تملک بانک بوده و تا پایان امسال تعیین و تکلیف می‌شوند، اظهار کرد: این واحدها اگر قابلیت احیا و بازگشت دارند با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت صنعت و معدن و وزارت امور اقتصاد و دارایی به نمایندگی از شبکه بانکی منعقد خواهد شد، به شبکه تولید بازمی‌گردند.

وی افزود: موانع و مشکلاتی که مربوط به بخش تولید و واحدهای تولیدی است در ستاد تسهیل موردبررسی قرار می‌گیرد، در جنگ اقتصادی همه باید پای‌کار باشند، مانند مدل دفاع مقدس در جنگ اقتصادی باید مقابل دشمن قرار بگیریم.

قائم‌مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات در استان‌های کشور خبر داد و گفت: ستاد تسهیل استان‌ها نیز موظف به بررسی پرونده‌ها و مشکلات پیش روی تولیدات به‌طور شبانه‌روزی هستند؛ و البته در همین رابطه نرم‌افزاری تعریف شد که از طریق آن تمامی استان‌های کشور رصد می‌شوند.

وی قانون‌گرایی، مشارکت‌جویی و شفاف زایی و ابهام‌زدایی را از رویکردهای ستاد تسهیل نام برد و افزود: مدیران استانی موظند همه پرونده‌های واحدهای تولیدی که با منابع طبیعی و محیط‌زیست مشکل‌دارند را در مدت 10 روز تعیین و تکلیف کنند.

دین‌پرست تأکید کرد که مدیران استانی اقدامات انجام‌شده و موانع احصاء شده را به‌صورت شفاف اعلام کنند.

وی به راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سرمایه‌گذاری و تولید در مازندران اشاره کرد و شمار واحدهای دارای بدهی معوق بانکی در این استان را 96 واحد اعلام کرد و افزود: پرونده این واحدها در دستگاه قضایی در حال بررسی است.

دین‌پرست گفت: در کشور 336 واحد صنعتی ورشکسته شناسایی شد که 107 واحد مربوط به مازندران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور بابیان اینکه از 359 پرونده واحدهای صنعتی دارای بدهی بانکی در دستگاه قضا در دست بررسی است، ادامه داد: 31 درصد واحد ورشکسته در استان مازندران وجود دارد.

وی تعداد واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال را در کشور 10 هزار واحد برشمرد و افزود: امسال طبق تصمیم ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید 2 هزار واحد صنعتی در کشور احیا و راه‌اندازی می‌شود.

دین‌پرست، نرخ اشتغال استان مازندران را در سال 95، 12.4 و در سال گذشته 10.6 درصد اعلام کرد.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری در استان مازندران نسبت به سال گذشته که 8.9 درصد بوده اما در سال جاری به 7.7 دهم درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: ما هیچ مسئولیتی در قبال واحدهای ورشکسته کامل نداریم، اما وجود 10 هزار واحد تولیدی بلاتکلیف موجب شرمساری است.

دین‌پرست با اشاره به صدور مجوز برای واردات چوب باپوست با رعایت مسائل زیست‌محیطی خواستار همکاری دستگاه‌های مرتبط در این بخش شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش گفت: با شکارچیان غیرمجاز و افراد دلال باید برخورد شود، اما کسانی که زندگی آن‌ها از راه شکار به‌صورت سنتی تأمین می‌شود با پرداخت تسهیلات و پرورش حمایت کنیم.

قائم‌مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور افزود: ایجاد اشتغال جایگزین برای افرادی امرارمعاش آن‌ها تنها از راه تأمین می‌شود در دستور کار این ستاد قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز