خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

ضرورت بررسی طرح همسان سازی سازی حقوق کارگران صندوق فولاد/سیاسی کاری های گذشته برخی خط های تولید دخانیات مازندران را به استان های دیگری منتقل کرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۷۱

علی بابایی کارنامی گفت:برخی از خط های تولید به دلیل کار سیاسی به دیگر استان‌ها منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی بابایی کارنامی  در نشست امروز تعدادی از نمایندگان مازندران با مدیرعامل دخانیات ایران در ساری به توسعه خط تولید دخانیات ساری و استان مازندران تأکید کرد و افزود: برخی از خط های تولید به دلیل کار سیاسی به دیگر استان‌ها منتقل شد ما توقع داریم با رویکرد دفاع از هویت صنعت دخانیات ایران و زیرساخت‌های شرکت دخانیات استان مازندران و در مرکز این استان به‌ دور از مسائل سیاسی آن خط‌ها را انتقال دهید تا ما بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخشی از زیرساخت‌هایی که در صنعت دخانیات در این استان است، میسر شود که تحقق این مهم در کاهش تمام‌شده قیمت محصول در استان و کشور کمک می‌کند.

وی به 72 هزار کارگر فولاد کشور که 7 هزار نفر از آن‌ها مربوط به استان مازندران هستند اشاره کرد و خواستار تأمین زیرساخت‌های درمانی زیرآب، قائم‌شهر و ساری شد.

بابایی کارنامی بابیان اینکه فرآیند خرید محصول از کشاورز جدی گرفته شود، تأکید کرد:مجوز برای جایگزین نیروهای سخت و زیان‌آور به دلیل اهمیت موضوع صنعت دخانیات در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی استان مازندران در تصمیم‌گیری‌های دخانیات کشور شد و گفت: طرح همسان سازی حقوق کارگران صندوق فولاد نیز بررسی شود تا کارگران صندوق فولاد هم از شمولیت همسان  سازی بهره‌مند شوند.

به‌ دور از بازی‌های سیاسی از صنعت دخانیات حمایت کنیم

منصور علی زارعی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پیگیری مطالبات مردم را از وظایف مهم نمایندگان عنوان کرد و ادامه داد: صنعتی که هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی دارد باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی بابیان اینکه کار عملیاتی باید نتیجه عملیاتی داشته باشد، یادآور شد: درگذشته شرکت دخانیات جایگاه متزلزل مدیریتی داشت و این تزلزل موجب شد در صنعت دخانیات موفق نباشیم.

زارعی بابیان اینکه کشاورزان توتون کار رغبتی برای کشت ندارند، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان توتون رغبتی به تولید نداشته باشند؛ نمی‌توانیم شاهد اشتغال پایدار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال گزارش‌ها خوبی برای برخی افراد نباشیم بلکه به دنبال رفع مشکل باشیم، افزود: در این راستا آنچه مربوط به مجلس هست پیگیر هستیم تا دغدغه تولیدکنندگان را کاهش دهیم.

وی بابیان اینکه مازندران ظرفیت ایجاد اشتغال را دارد گفت: درگذشته علی‌رغم نبود امکانات و مکانیزسیون کشت توتون زیاد بود، اما اینک کاهش پیداکرده است و ضرورت دارد به‌دور از بازی‌های سیاسی بار دیگر از این صنعت که توجیه اقتصادی دارد حمایت کنیم البته باید در سرمایه‌گذاری‌هایمان در استان به حقوق مردم به‌ویژه کشاورزان توجه کنیم.

سردار مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: باید سرمنشأ تحولات خوب در استان باشیم و از کمک‌های ملی و استانی جهت ارتقاء استان بهره‌مند شویم.

وی افزود: برای رفع موانع تولید با ارائه راهکار درست در خدمت تولیدکنندگان هستیم، استفاده از ظرفیت استان، اختصاص اعتبار برای ارتقاء جایگاه اقتصادی در منطقه از اقدامات مجلس است تا از این ظرفیت، برای صادرات استفاده کنیم.

سعادتی گفت: امیدواریم فضای خوبی در استان تشکیل شود و با تقسیم‌کار مطالبه گری خوبی درزمینهٔ پویایی این صنعت داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز