خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری مازندران:

هدف اصلی دستگاه قضایی استان، کاهش جمعیت کیفری است

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۸۵۸

رییس کل دادگستری مازندران گفت:هدف اصلی دستگاه قضایی استان، کاهش جمعیت کیفری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین اکبری در بازدید از زندان ساری اظهارداشت: سیاست های جدید دستگاه قضایی در خصوص غربالگری زندانیان فرصتی برای مددجویان است تا با عبرت از گذشته خود، در مسیر جدیدی از زندگی قرار بگیرند و بازدیدهای سرزده نیز در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های دستگاه قضایی در دوره تحول مبنی بر کاهش جمعیت کیفری انجام می شود.

این مقام عالی قضایی بابیان اینکه خوشبختانه در استان مازندران زندانی بلاتکلیف نداریم افزود: هدف اصلی دستگاه قضایی استان، کاهش جمعیت کیفری است که باید روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان،آن را در دستور کار قرار داده  و حتی الامکان در چارچوب موازین قانونی از  مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند.

این مقام قضایی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع اقدامات و برنامه های این استان در خصوص غربالگری زندان‌های استان و کاهش تعداد زندانیان اشاره کرد و از روسای حوزه‌ها خواست با نهایت تلاش نسبت به غربالگری زندانیان اقدامات لازم را معمول نمایند .

رییس کل دادگستری استان مازندران در ادامه این دیدار تصریح کرد: فضای زندان باید بگونه ای باشد که مددجو را نه در مسیر اشتباه بلکه در یک مسیر درست و اصلاح قرار دهد و ایجادچنین فضایی تنها با سرلوحه قرار دادن سیاست های بازپروری قابل اجرااست.

عالی ترین مقام قضایی استان  در ادامه افزود: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های فرهنگی و ارزشی و حمایت و تشویق زندانیان سبب می شود تا علاوه بر تزکیه نفس و تعالی روح، استعداد مددجویان در راه درست و مثبت متمرکز و به کار گرفته شود.

رییس کل دادگستری مازندران در این دیدار ضمن دیدار با حضور هیات همراه ضمن گفتگوی چهره به چهره با زندانیان دستورات لازم جهت  رفع مشکلات زندانیان  تا حصول نتیجه صادر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز