خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

ساختارهای اداری فسادزا اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۹۱۴

نماینده ولی فقیه در مازندران اصلاح ساختارهای فسادزا را ضروری دانست و گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری در کشور درزمینه بسترهای فسادزا باید حساس باشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ایت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در همایش شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های دولتی،غیردولتی،سازمان‌ها،نهادها،مراکز آموزشی و درمانی استان مازندران با اشاره به اینکه جلسه امروز در راستای انجام‌وظیفه در قبال زحمات و مجاهدت‌های پیشوایان دینی و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌خصوص امام حسین (ع ) برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر متحمل شدند، تشکیل‌شده ، گفت: قیام آن حضرت برای پیشبرد اهداف امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است، خروجی جلسه امروز در مسیر پیاده شدن این وظیفه و تحکیم این تکلیف باشد بهتر است.

وی افزود: ما هنوز به این دستور استراتژیک اسلامی واقف نیستیم در حالیکه اسناد فراوانی در آن نهفته است، باید امربه‌معروف درصحنه عمل و رفتار همه ما و نهادهای دولتی مشخص باشد، مخاطبان در امربه‌معروف و نهی از منکر در مرحله اول خودمان و نفسمان است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: در امرونهی اولین قدم این است که خودمان را مطلق ندیده بلکه مجرم ببینیم، نفس خودش منکر بزرگی است که ریشه همه منکرات است، فرافکنی را فراموش کنیم به خودمان رجوع کنیم. تربیت انسان شایسته منطق تعلیم و تربیت است.

وی افزود: مخاطبان گروه دوم در امربه‌معروف و نهی از منکر، کسانی هستند که در این کار مسئولیت دارند. گروه بعدی دستگاه‌ها، نهادها و مسئولانی هستند که به برکت خون شهدا در حال ارائه خدمات هستند.

آیت الله لائینی ادامه داد: شوراهای امربه‌معروف در دستگاه‌ها موظف به نظارت هستند و اگر حمایت نشوند در دستگاه منزوی می‌شوند.

وی تأکید کرد: رشوه، رانت، انحصار، کم‌کاری، خیانت، دو تابعیتی، اشرافیت و تجمل جایز نیست، مسئولان انقلاب مستضعفین نباید شیوه زندگی کاخ‌نشینی داشته باشند که خوی کاخ‌نشینی بگیرند، بهتر است ساده زندگی کنند با پول بیت‌المال اشرافیت و تجمل راه انداختن صحیح نیست.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: دبیران شورای امربه‌معروف در نهادها وظایف سنگینی دارند که البته باید حمایت شوند تا کارشان را درست انجام بدهند وگرنه منزوی خواهند شد، برخی ساختارها فسادزا هستند برخی مواقع افراد خوب در این ساختار مرتکب جرم می‌شوند ساختارها را باید اصلاح کنیم اگر دستگاه‌ها و نهادها  اصلاح شوند خودبه‌خود بخش زیادی از جامعه اصلاح می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه اعتیاد، طلاق، فقر ،دزدی و جرم جنایت‌های مشابه ناشی از این است که بسیاری از دستگاه‌ها کارشان را درست انجام نمی‌دهند، عنوان کرد: در پی عملکرد ناصحیح متولیان مملکت دچار بحران و گرانی می‌شود، سلسله باندها و تشکلات زیرزمینی پشت پرده‌ای هستند که نابسامانی‌های اجتماعی را ساماندهی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران متذکر شد: در بحث پوشاک و البسه چه باندهایی فعالیت دارند که لباس‌های ناموزون و نامتناسب با شأن یک جوان مسلمان را عرضه می‌کنند، درحالی‌که البسه وزین کم و گران است.

وی اضافه کرد: بدترین منکرات استکبار جهانی است در زمان امام حسین (ع)، یزید بزرگ‌ترین منکر بود و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا منکر بزرگ جهان امروز است. روح انقلابی یعنی ستیز با شیطان بزرگ در دستور کار باشد تقویت بشود .

آیت الله محمدی لائینی گفت: شعار استکبارستیزی بدهیم اما خانواده ما در آمریکا زندگی کنند زیبنده نیست .در نظام جمهوری اسلامی مدیریت جهادی و استشهادی باید داشته باشیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز