خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری مازندران:

قانون گریزی منکر است؛ یکدیگر را به قانون‌مداری امر کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۸۳۵

رئیس‌کل دادگستری مازندران در همایش « ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان» رعایت قانون‌گرایی و مطالبه گری را راه‌حل بسیاری از مشکلات برشمرد و تأکید کرد: همه ما باید به قوانین احترام بگذاریم وعدم رعایت قانون و قانون گریزی را منکر دانسته و یکدیگر را به قانون‌مداری امر کنیم.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری امروز در همایش « ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان» ضمن اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) در مورد برکات امر به معروف منهی از منکر گفت: در دین مبین اسلام شان امر به معروف و نهی از منکر بسیار بزرگ شمرده‌شده و در خصوص اجرای آن نیز تأکیدات و ترغیبات فراوانی وجود دارد ودرجامعه اسلامی ما باید با عمل کردن به تأکید آیات و روایات با احیای امر به معروف ونهی از منکر زمینه کاهش بسیاری از جرائم فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم و اگر نگاه مطلوب و آرمانی داشته باشیم این حجم از آسیب‌ها جرائم نیز نگران‌کننده است وباید این آسیب‌ها با بررسی، پیگیری و مطالبه گری به حداقل برسد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران در تشریح چالش‌ها، آسیب‌ها جرائم استان اظهار داشت: میزان جرم بزه دراستان‌ها متفاوت است دراستان مازندران چند بزه و آسیب مشهودتر است ازجمله اعتیاد به موادمخدرکه به‌نوعی مادر بسیاری از جرائم است واگربه آن توجه جدی شود از آسیب‌های دیگر نیز جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: آسیب دیگری که متأسفانه دراستان رشد داشته آمار طلاق است که نشانگر کم توجهی به بنیان خانواده است و همه دستگاه‌های متولی باید در ترویج فرهنگ سازش و سبک زندگی موفق و اسلامی اقدامات بنیادی و کاربردی داشته باشند تا این معضل حل شود.

وی به «جرائم مربوط به زبان» هم اشاره کرد و گفت: توهین، فحاشی، افترا ونشراکاذیب نیز دراستان آمار بالایی از پرونده هارابه خود اختصاص داده است که می‌توان با بالا بردن آستانه تحمل و مدیریت بر زبان و گفتار این مشکل را کاهش داد، باید بافرهنگ سازی آستانه تحمل افراد را افزایش دهیم و البته این موضوع نیازمند اقدام همگان بوده و انتظار می‌رود شورای امر به معروف در این حوزه فرهنگ‌سازی مناسب داشته باشد.

حجت‌الاسلام اکبری با ابراز تأسف از وجود جرائم ناشی از فساد اقتصادی ومالی دراستان خاطرنشان کرد: همه باید با رعایت قانون و قانون محوری، این قبیل فساد را از بین ببریم و هرگونه دور زدن قانون وبی احترامی به آن را منکر دانسته و به اجرای کامل قانون امر کنیم.

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضائی استان حامی آمران به معروف وناهیان از منکراست ودراین مسیر همه همت و تلاش خود را مصروف خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز