خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران :

بهزیستی مازندران به بیش از ۶ هزار بیمار دارای اختلال روانی خدمات می دهد

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۷۸۳

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: حدود ۶۷۰۰ بیمار روانی مزمن زیر پوشش بهزیستی استان مازندران قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد گوهردهی توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیاز‌های ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی و تلفیق اجتماعی این افراد را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: یکی از گروه‌هایی که به عنوان افراد دارای معلولیت تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، بیماران روانی مزمن می‌باشند.

وی بابیان اینکه حدود ۶۷۰۰ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان مازندران قرار دارند، افزود: ۴۱۰ نفر از خدمات مراکز مراقبتی شبانه‌روزی تحت نظارت سازمان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۷۶ نفر فاقد سرپرست مؤثر و یا بیماران روانی مجهول‌الهویه ارجاعی از مقامات قضایی می‌باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران بهره‌مندی از مراقبت‌های حرفه‌ای و امکانات موردنیاز را حق مسلم افراد دارای مشکلات و بیماری‌های روانی دانست و تصریح کرد: با عنایت به قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت ساماندهی حداکثری بیماران روانی مزمن، سازمان بهزیستی خدمات مختلف آموزشی، مراقبتی و توانمندسازی به این افراد و خانواده‌های آنان ارائه می‌نماید.

وی با اشاره به خدمات‌دهی بهزیستی به ۳۲۰ نفر در مراکز روزانه توان‌بخشی گفت: همچنین مراکز ارائه خدمات توان‌بخشی در منزل بیماران روان از طریق گروه‌های تخصصی توان‌بخشی به حدود ۳۰۰ توان خواه در محل زندگی آنان، خدمات موردنیاز را ارائه می‌کنند.

 گوهردهی پرداخت حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده، پرداخت کمک‌هزینه دانشجویی، پرداخت کمک‌هزینه ایاب و ذهاب معلولین، ارائه خرید خدمات توان پزشکی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی، مناسب‌سازی فضای فیزیکی محل سکونت، ارائه تجهیزات کمک توان‌بخشی در صورت نیاز و بهره‌مندی از مراکز مراقبت در منزل را از دیگر خدمات سازمان بهزیستی برشمرد که باهدف بهبود کیفیت زندگی بیماران روانی مزمن و حفظ حداکثر استقلال آنان در خانواده ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به سیاست سازمان مبنی بر کوچک‌سازی مراکز و ارائه بهینه خدمات مطابق با الگو‌های نوین توان‌بخشی مراقبتی، بیان کرد: در حال حاضر یک خانه حمایتی توان‌بخشی ویژه بیماران روانی مزمن در استان باهدف توانمندسازی و فراهم کردن بستر زندگی مستقل و بازگشت توان خواهان به جامعه در حال ارائه خدمات است و اولین خانه حمایتی بیماران روان ویژه خانم‌ها در غرب استان نیز در حال تأسیس است.

گوهردهی با اشاره به هفته سلامت روان اضافه کرد: این ایام فرصتی است تا با نگاه مجدد و بهره گیری از سرمایه‌های موجود و هم افزایی بیشتر در قالب برنامه‌های منسجم و کلان همراه با سایر سازمان‌های ذیربط در مسیر اعتلای سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف گام‌های موثرتری برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز