خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

اشتغال 2 هزار نفر در مازندران با اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۲۷۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اشتغال 2 هزار و 39 نفر در استان با اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کامران اصغری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است و به کارآفرینانی که جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می‌دهد.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال شیوه نامه پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کمتر برخوردار از اشتغال ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این دستورالعمل به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار جوینده کار زیر 37 سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

این مسئول هدف طرح پرداخت یارانه دستمزد را، جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال و همچنین بنگاه های اقتصادی رسمی و با اولویت کارگاههای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

اصغری سهمیه استان مازندران در تعهد ایجاد اشتغال در این طرح را تا پایان سال آینده 2 هزار و 39 نفر اعلام کرد و افزود: در ابتدای امر اطلاع‌رسانی همه جانبه به واجدین شرایط اعم از جویندگان کار(شامل افراد دارای تحصیلات متوسطه(دیپلم) و بالاتر با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی) و کارگاه‌های واجد شرایط متقاضی شاغلین مورد نظر جهت ثبت اطلاعات در سامانه مربوطه به نشانی الکترونیکی(https://pyd.mcls.gov.ir) در دستور کار معاونت کارآفرینی و اشتغال این اداره ‌کل قرار گرفت.

وی گفت: طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی و ارتقاء سطح سرمایه انسانی کارگاههای فعال بخش‌های خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار و حمایت از بنگاههای به شدت آسیب یده از شیوع ویروس کرونا تحت عنوان یکی از سیاستهای فعال بازار کار تدوین شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز