خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تبلت‌هایی که امید هدیه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۷۹۸

هرساله با بازگشایی مدارس به قصد تقسیم مهربانی‌ها جشن عاطفه برپا می‌شود اما امسال با شیوع کرونا خیران و نیکوکاران، بنگاه‌های اقتصادی با مسئولیت اجتماعی در یک همایش ملی، با کمک به دانش آموزان نیازمند، می‌توانند موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کرونا یک تهدید جدی را برای مردم جهان ایجاد کرده است و بسیاری از افراد، درگیر این ویروس منحوس شدند و البته دانش آموزان هم از این امر مستثنی نبوده و ماه‌ها به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق دستورالعمل ستاد کرونا از مدرسه فاصله گرفتند.

اما در شهریورماه جاری وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس را جهت اجرا به ادارات آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد اما در این ابلاغیه ملاحظاتی هم در نظر گرفته شد و شیوه تعلیم به سمت فضای مجازی با طراحی اپلیکیشن شاد تغییر کرد و دانش آموزان می‌بایست فعالیت آموزش با این نرم‌افزار را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت و لپ‌تاپ فرابگیرند.

آموزش و پرورش مازندران هم باهدف تداوم امر تعلیم و تربیت راه‌اندازی سامانه‌های آموزشی و اجرای طرح مدرسه مجازی و آموزش الکترونیکی دانش‌آموزان را آغاز کرد، مدارس گشایش یافت اما حضور دانش آموزان الزامی اعلام نشد.

در این میان فراهم کردن امکانات آموزش مجازی در قالب تجهیزات هوشمند مانند تبلت و گوشی تلفن همراه به ویژه برای دانش آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت به دغدغه‌ای برای مسئولان این بخش مبدل شد به طوری که استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تأکید بر این موضوع از نحوه تأمین گوشی‌های هوشمند موردنیاز 40 هزار دانش‌آموز کم‌بضاعت انتقاد کرد و گفت: سمن‌ها باید وقت بیشتری برای این موضوع بگذارند و تأمین این تبلت‌ها اولویت فعلی شورای آموزش‌وپرورش باشد.

احمد حسین زادگان با یادآوری اینکه برخی از دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند از کمیته امداد و بهزیستی خواست تأمین گوشی برای دانش‌آموزان تحت حمایت خود را بر عهده بگیرند.

استاندار مازندران در ادامه از اختصاص 2 میلیارد تومان از منابع دولتی برای تأمین بخشی از این گوشی‌های هوشمند خبر داد.

2 هزار تبلت و گوشی هوشمند در اختیار دانش‌آموزان نیازمند

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران نیز در ادامه به پویش هم‌کلاسی مهربان برای تهیه گوشی هوشمند برای 40 هزار دانش‌آموز فاقد این ابزار آموزشی اشاره کرد و گفت: 8500 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد و 2300 نفر نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با اعلام اینکه 2 هزار تبلت و گوشی هوشمند تاکنون در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرارگرفته است، افزود: 2700 نفر متقاضی دریافت وام قرض‌الحسنه دومیلیونی هستند و بانک ملی 3500 فقره وام در مرحله اول در حال توزیع است و درعین‌حال 7 هزار معلم نیز متقاضی وام برای خرید یا ارتقای گوشی هوشمند هستند که بانک ملی 700 فقره وام برای این قشر را توزیع می‌کند.

به گفته سعدی پور 2 هزار تپلت و گوشی هوشمند تاکنون در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرارگرفته است و مابقی نیز در دست اقدام است.

خرید یک هزار تپلت

رئیس امور اجرایی مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد در استان هستند، گفت: از این تعداد 60 درصد دانش‌آموز فاقد تجهیزات آموزش مجازی ازجمله تپلت و گوشی هوشمند هستند.

جلالی افزود: تاکنون خیران از طریق مراکز نیکوکاری بیش از 1 میلیارد تومان کمک برای خرید دستگاه تپلت و گوشی هوشمند به این نهاد پرداخت کرده‌اند که این وسایل تا روزهای آینده خریداری و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش‌آموزان هم هستند که نه خود و نه هیچ‌یک از اعضای خانواده‌شان یکی از امکانات و تجهیزات آموزش مجازی را ندارند که این افراد در اولویت کمک‌ها برای دریافت این امکانات قرارگرفته‌اند.

جلالی افزود: تعداد 200 دستگاه تجهیزات آموزشی با تأمین اعتبارات موردنیاز از منابع داخلی این نهاد خرید و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش قرار گرفت.

با این‌که یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد، اما هنوز بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان محروم مازندران، از امکانات موردنیاز برای آموزش مجازی بی‌بهره هستند.

 هرچند دولت و برخی نهادهای انقلابی برای تأمین نیازهای دانش آموزان با خرید تپلت پا پیش نهادند اما خیران و نیکوکاران، بنگاه‌های اقتصادی با مسئولیت اجتماعی در یک همایش ملی، با کمک به دانش آموزان نیازمند، می‌توانند موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان را فراهم کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز