خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد:

پرداخت 11 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در جویبار

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۸۹۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: از محل تسهیلات اشتغال روستایی در جویبار ۱۵۱ طرح از تسهیلاتی به میزان ۱۰ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان با پیش‌بینی اشتغال ۲۱۱ نفر بهره‌مند شدند. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان جویبار با بیان اینکه  تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از کرونا بخش مهمی از وقت و انرژی مسئولان کشور به مسائل اقتصادی را  معطوف کرده است اظهار کرد: جویبار به‌واسطه وجود دو پایانه صادراتی در حال ساخت از موقعیت ویژه و منحصربه‌فردی در استان برخوردار است.

 وی افزود: این دو پایانه دارای کارکرد استانی و کشوری است که فرماندار جویبار باید موضوعات این دو پایانه را به جد پیگیری کند تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر استفاده از تسهیلات برای رونق تولید تأکید کرد و گفت: بر اساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در شهرستان جویبار ۲۳ نفر به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

 خیریانپور بابیان اینکه جویبار دارای ظرفیت صنعتی، کشاورزی و گردشگری فراوانی است عنوان کرد: از محل بسته رونق تولید ۱۰ طرح از تسهیلات ۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده کردند و همچنین از بند ب  تبصره ۱۶ قانون بودجه که مربوط به کمیته امداد و بهزیستی است در سال گذشته ۱۶۰ طرح به میزان ۶ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان در شهرستان جویبار تسهیلات دریافت کردند که میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها ۱۶۵ نفر بود.

 وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ سهم مازندران ۲۷۳ میلیارد تومان است بیان کرد: تاکنون در شهرستان جویبار ۲۳ طرح به میزان یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی در جویبار ۱۵۱ طرح از تسهیلاتی به میزان ۱۰ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان با پیش‌بینی اشتغال ۲۱۱ نفر بهره‌مند شدند.

خیریانپور به تسهیلات مشاغل بومی آسیب‌دیده از کرونا در مازندران اشاره و عنوان کرد: ۴۷ نفر در جویبار به میزان ۲۱۵ میلیون تومان از این تسهیلات استفاده کردند.

 وی خاطرنشان کرد: از محل خسارت ناشی از ویروس کرونا ۱۵۶۱ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار استان است که ۵۳۱ کارگاه در شهرستان جویبار به میزان ۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از آن بهره‌مند شدند که نیاز به پیگیری جدی برای افزایش دریافتی است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان داشت : هرچه عملکرد بهتری داشته باشیم منجر به کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید و بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی خواهد شد.

خیریانپور زراعت چوب را یکی از برنامه‌های جهش تولید اعلام کرد و گفت: ۲۳۳ هکتار زراعت چوب در جویبار هدف‌گذاری شده است و همچنین ۴ اسکله در این شهرستان مجوز احداث گرفته شد.

وی همچنین به تعطیلی ۲۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی جویبار اشاره و عنوان کرد: ۱۰۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی جویبار مستقر هستند که ۲۰ واحد آن تعطیل است و ۷ واحد صنعتی نیز در تملک بانک‌ها قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در پایان از تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال خبر داد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز