خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران هشدار داد:

ساده‌انگاری کرونا عامل افزایش ابتلا و مرگ است

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۶۴۲

استاندار مازندران با انتقاد از ساده‌انگاری در مورد بیماری کووید19 نزد مردم و مسئولان، آن را عامل اصلی افزایش ابتلا و میزان مرگ‌ومیر دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد حسین زادگان امروز در جسله استانی ستاد مقابله با کرونا که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: با ساده‌انگاری و مقصر دانستن عوامل بیرونی نمی‌توان کرونا را مدیریت کرد. هر تصمیمی که در این ستاد گرفته می‌شود باید به نحو مطلوب اجرایی شود.

وی تأکید کرد که اگر ساده‌انگاری نزد مردم مصیبت است برای تصمیم گیران و تصمیم سازان فاجعه خواهد بود.

استاندار مازندران گفت: مسافر را عامل اصلی افزایش شیوع کرونا ندانیم، بلکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که عامل اصلی افزایش ابتلا و مرگ‌ومیر است.

وی با انتقاد از کاهش کار فرهنگی برای تشویق مردم به استفاده از ماسک، از مسئولان خواست بررسی کنند که آیا کاهش استفاده از ماسک نزد مردم، عدم کار فرهنگی است یا گرانی ماسک یا جدی نگرفتن.

حسین زادگان گفت: هیچ تابلوی تبلیغاتی بدون پیوست کرونا اجازه نصب و تبلیغ ندارد و در تمام تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها و جاده‌ها باید این موضوع رعایت شود و شهرداران این موضوع را در سطح شهر لحاظ کنند.

وی خواستار تغییر الگوی رفتاری در مردم در برخورد این بیماری شد و اخطار داد که با عدم‌تغییر رفتار، با فرارسیدن پاییز دچار بحران خواهیم شد.

استاندار بر معرفی و برخورد قانونی با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد و گفت: هر میزان حساسیت ما بیشتر باشد وجدی‌تر برخورد کنیم، مردم هم بیشتر رعایت خواهند کرد و میزان مبتلایان و فوتی‌ها کاهش خواهد یافت.

حسین زادگان خواستار برخورد با نانوایی‌های متخلف به عنوان صنفی که کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی رادارند و تجمعات بیش از 20 نفر شد و گفت: اگر عدم استفاده از ماسک در مردم استان کمتر از میانگین کشوری است، نتیجه آن دو هفته دیگر گریبان گیرمان می‌شود.

استاندار مازندران همچنین به زباله‌های بهداشتی مدارس اشاره کرد و از شهرداری خواست که برای جمع‌آوری آن با آموزش و پرورش همکاری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز