خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

در برداشت میوه های رسیده تسریع شود/مگس میوه را جدی بگیرید

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۳۵۸

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم تسریع در برداشت میوه های رسیده برای پیشگیری از خسارت آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالرحمن زاغی بر لزوم تسریع در برداشت میوه های رسیده برای پیشگیری از آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغات تاکید کرد. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رعایت بهداشت عمومی کف باغ شامل جمع آوری و دفن میوه های ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتی متری خاک و تسریع در برداشت تمامی میوه های رسیده را از راه های موثر پیشگیری از خسارت آفت مگس میوه عنوان کرد.

وی درخصوص عملیات مبارزه و راه های کنترل این آفت گفت: باغداران می توانند با نصب تله های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس، فرمون های جلب کننده حشرات ماده و طعمه مسموم تهیه شده با پروتئین هیدرولیزات بر اساس هماهنگی و مشاوره با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی در کاهش جمعیت و پیشگیری از خسارت آفت بسیار موثر باشند.

این مقام مسئول بر اهمیت مبارزه با آفت مگس میوه و خطر جدی این آفت و ضرورت کنترل به موقع آن به ویژه در باغات مرکبات توسط باغداران تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مگس میوه یکی از آفات پلی فاژ است که بر روی صدها گونه میزبان از جمله خرمالو، هلو، زردآلو، انجیر، انار و مرکبات فعالیت دارد و چند نسلی است، در شرایط مناسب آب و هوایی منطقه ما در تمام سال فعالیت دارد و باید با دقت بیشتری کنترل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز