خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

عدم نظارت شکاف های عمیق اجتماعی به وجود آورده است/مبارزه با فساد از مطالبات جدی ماست

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۰۶۸

منصورعلی زارعی گفت:تاکید بر مبارزه با فساد از مطالبات جدی ماست که پیگیر آن هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، منصور علی زارعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، نظارت همراه با شفافیت و ایجاد عدالت اجتماعی مناسب را دو موضوع مهمی عنوان کرد که به طور جد پیگیر آن در کمسیون اصل 90 است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم نظارت شکاف های عمیق اجتماعی به وجود آمده است.

وی رسالت مجلس را کار عملیاتی دانست و افزود: بررسی مشکلات اقتصادی مردم نیز دیگر اولویت در مجلس شورای اسلامی است، قیمت گذاری محصولات کشاورزی با طرح دو فوریتی و حضور 11 نفر از دیگر اقدامات مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نمایندگان کل کشور هستند اما نسبت به حوزه انتخابیه خود، وظایف ما را بیشتر می کند تا پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

منتخب مردم ساری و میاندورود در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نظارت، مطالعه در ظرفیت ها و مبانی توسعه از سیاست هایی دانست که پیگیر آن است، ادامه داد: اینکه بتوانیم زمینه توسعه کسب و کار را برای هم استانی ها و حوزه انتخاباتیمان ایجاد کنیم البته از دیگر بخش ها نظیر صنعت، خدمات و گردشگری هم غافل نمی شویم.

عضو کمسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از سیاست های اشتباه گذشته موجب مهاجرت کشاورزان شده است، افزود: این در حالیست که می توانستیم با سرمایه گذاری در این حوزه در رشد و توسعه استان موثر باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه در حوزه کشاورزی بیش از 40 درصد برنج کشور را تامین می کنیم، افزود: ظرفیت مازندرات در حوره کشاورزی بالادست و نتوانستیم پایه های مناسب را ایحاد کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، زهکشی اراضی را مشکلات پیش روی حوزه کشاورزی عنوان کرد و تصریح کرد: در زهکشی اراضی، مکانیزاسیون، سامانه‌های نوین آبیاری ضعیف هستیم و حتی در حوزه زهکشی اعتبارات ما نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است.

وی با ورود به مبحث ارز، مشکلات ارزی کشور را حاصل سیاست‌های غلط گذشته دانست و ادامه داد: چه نظارتی روی ارز وجود دارد؟ عدم نظارت صحیح دولت بر ارز برخی از مشکلات را رقم زده است.

زارعی بابیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی مدیران عملیاتی می‌خواهد، تصریح کرد: آیا مدیران ما در شرایط جنگی هستند، هرچند تحریم‌ها تأثیر دارد اما نظارت دقیق هم لازمه برخی کارهاست مثل ورود قاچاق.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعتماد مردم را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی دانست، گفت: این موضوع در کشور ما که ماهیت دینی و فرهنگی دارد باید تلاشمان را برای جلب اعتماد مردم افزون‌تر کنیم.

زارعی بابیان اینکه عدم نظارت صحیح و عدم شفافیت در برخی دستگاه‌های اجرایی موجب بروز برخی مشکلاتی شده است، گفت: تأکید بر مبارزه با فساد از مطالبات جدی ماست که پیگیر آن هستیم.

وی در پاسخ به دستگیری برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری ساری ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و دادستان مرکز مازندران خواستار نظارت جدی‌تر دادستان به این موضوع شد و گفت: گزارش دستگاه قضایی به این حوزه به مردم هم اطلاع‌رسانی شود.

زارعی تأکید کرد که با توجه به وجود 11 دستگاه نظارتی در کشور اما همچنان شاهد برخی اخبار ناخوشایند در گوشه و کنار این کشور هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتصابات حق دخالت نداریم اما نظارت می‌کنیم که پاسخگوی مطالبات باشند.

زارعی در پاسخ به پروژه‌های نیمه‌کاره چندین ساله در مرکز استان گفت: میانگین برخی از پروژه‌های عمرانی از 20 سال هم گذشته است و دلیل آن هم این است که بهره‌مندی ما از پروژه‌های ملی جزء استان‌های آخر هستیم که سبب به طول کشیدن پروژه‌ها می‌شود.

وی به طرح سؤال از رئیس‌جمهوری اشاره کرد و افزود: بیش از 70 نفر از نماینده‌های مجلس امضاء کردند و این موضوع در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز