خبرگزاری کار ایران

بررسی ایلنا درباره احیای ۱۲۵ واحد تولیدی در مازندران ؛

سازمان صمت لیست ۱۲۵ واحد احیا شده را اعلام کند/ شعار تولید تنها بر روی کاغذ

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۹۴۴

رئیس سازمان صمت استان در اظهار نظری از احیای ۱۲۵ واحد تولیدی راکد در مازندران خبر داد که با واکنش بخش خصوصی همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،اهمیت و حمایت از تولید داخلی یکی از شاخصه های موفقیت کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است و بررسی تاریخ اقتصادی کشورهای مختلف به خصوص کشورهای توسعه یافته، نشان می دهد که تمامی آنها در مقطعی از تاریخ حیات اقتصادی خود، با مدیریت واردات، به حمایت و مصرف کالای داخلی روی آورده اند و به نوعی اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده اند. 

در واقع شهروندان و دولت های این کشورها، در برخی مقاطع زمانی، با روی آوردن به مصرف کالاهای داخلی، فرصت تنفسی برای رقابت تولیدکنندگان داخلی با کالاهای مشابه خارجی مهیا کرده اند.

این امر موجب پیشرفت و بهبود کیفیت کالاهای داخلی آنها نیز شده است تا جایی که اکنون از صادرکنندگان کالاهای داخلی خود هستند.

یکی از دغدغه های اصلی رهبری نیز حمایت از تولیدات داخلی است.

رهبر انقلاب همواره کلید حل مشکلات را توجه به تولید دانستند و بارها در فرمایشات خود تاکید کردند که در سایه جهش تولید، موضوعاتی همچون «بهبود اشتغال، تقویت پول ملی، حل مشکلات مردم در حوزه معیشت شکل گرفته و بسیاری از موانع از بین خواهد رفت.

به نظر می رسد یکی از برنامه های اصلی دولت در بحث رونق و جهش تولید داخلی در شرایط تحریم های ظالمانه کشور آمریکا،حفظ اشتغال و تولید موجود و همچنین احیای تولید و حل مشکلات و حمایت از تولیدکنندگان در داخل کشور باشد.

احیای ۱۲۵ واحد تولیدی راکد در سال ۹۸

حسینعلی قوانلو،رئیس سازمان صمت استان مازندران چندی پیش در جمع خبرنگاران از عزم جدی این سازمان و دیگر مسئولین استانی برای حل و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی خبر داد.

وی در ادامه از احیای ۱۲۵ واحد تولیدی راکد در سال ۹۸ خبر داد و گفت:اشتغال ایجاد شده حاصل از احیای این واحد ها در سال ۹۸ در مازندران ۲۳۸۸ نفر بوده است.

سازمان صمت لیست واحدهای احیا شده را اعلام کند

عبداله مهاجر،رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی مازندران نیز در خصوص صحت و سقم آمار اعلام شده در بحث میزان واحدهای راکد احیا شده در سال ۹۸ گفت:باید بررسی کرد که تعریف سازمان صمت استان از احیای واحدهای تولیدی چیست!

این مقام مسئول گفت:قطعا احیای یک واحد تولیدی با افزایش مصرف گاز،برق،آب و... برای تولید همراه است و باید بررسی کرد که آیا در این احیای ۱۲۵ واحد تولیدی نشانه های تولی هم وجود دارد یا خیر؟!

وی با اشاره به ابهام در تعداد واحدهای تولیدی راکد احیا شده در سال گذشته افزود:بعنوان نماینده بخش خصوصی در جلسات ستاد تسهیل موانع تولید حتما پیگیر لیست کامل این ۱۲۵ واحد احیا شده تولیدی خواهیم بود.

احیای تولید به معنای به چرخه درآوردن واحد تولیدی است

سید مجتبی رضوی،رئیس خانه صنعت و معدن استان مازندران نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص آمار و تعداد واحدهای تولیدی راکد احیا شده در استان گفت:در خصوص تائید و یا عدم تائید آمار ارائه شده توسط سازمان صمت مازندران اظهار نظر نمی کنم اما تلاش دولت در بحث جذب سرمایه گذار و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه احیای تولید به معنی ایجاد اشتغال و تولید است،افزود:احیای تولید زمانی اتفاق می‌افتد که کارگران اخراج شده مجددا سر کار خود بازگشته و چرخه تولید در واحد صنعتی عینا احساس شود.

رضوی گفت:خروج یک واحد تولیدی راکد از تملک بانک به تنهایی نمی تواند به معنای احیای یک واحد تولیدی باشد.

حل مشکل تولید کنندگان به نوعی احیای تولید است

احمد حسین زادگان،استاندار مازندران نیز در نشست خبری هفته دولت در پاسخ به خبرنگار ایلنا درخصوص صحت و سقم احیای ۱۲۵ واحد تولیدی راکد در سال ۹۸ گفت:تمامی آمارهای اعلام شده توسط سازمان صمت استان کشوری است و قبل از اعلام قطعا مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

وی خروج واحدهای تولیدی از تملک بانک ها و مرتفع کردن بسیاری از مشکلات و معضلات دیگر تولیدکنندگان را هم به نوعی احیای یک واحد تولیدی دانست و گفت:احیای یک واحد تولیدی صرفا به معنای روشن شده دستگاه ها و دودکش کارخانه نیست و بسیاری از مشکلات دیگر هم هست که در مسیر تولید باید حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به نظر می رسد تعاریف احیای یک واحد تولیدی راکد در استان توسط صاحب نظران صنعت و مسئولین دولتی متفاوت باشد و همین امر موجب شده تا در شمارش واحدهای احیا شده تولیدی در استان مازندران تا حدی اختلاف نظر وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز