خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

جلوگیری از 698 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه های مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۵۲۱

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در 5 ماهه اول سال از 698 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های مازندران جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباسعلی نجفی با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است ، اظهار داشت : مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

 نجفی افزود: اگر مانع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه های استان نشویم ، در بحث ایمنی جاده ها با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد :حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه ها تاکید کرد و افزود : مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام نمایند.

گفتنی است به استناد ماده 17 قانون ایمنی راهها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث نموده یا مینماید و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع میباشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز