خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی هواشناسی مازندران:

خزر از امشب مواج می‌شود/ فعالیت‌های دریایی ممنوع

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۸۷۹

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران، دریا ۲۴ ساعت آینده موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است، اما از امشب دریا مواج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هواشناسی مازندران با اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دریا از بامداد پنج‌شنبه 27 شهریورماه با شروع وزش باد به تدریج مواج می‌شود.

بر این اساس در مناطق نزدیک ساحل ارتفاع موج تا 1.2 متر و در مناطق دور از ساحل تا 1.5 متر قابل‌ملاحظه است.

سرعت وزش باد نزدیک ساحل 9 تا 13 متر بر ثانیه (32 تا 47 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل 12 تا 16 متر بر ثانیه 43 تا 58 کیلومتر بر ساعت است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفتگ وو با خبرنگار ایلنا غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین را از مخاطرات آن عنوان کرد.

وی به فعالان دریایی توصیه کرد که از فعالیت‌های صیادی و گردشگری در دریا، عدم تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل اجتناب کنند.

احمد اسدی همچنین آسمان استان را برای امروز چهارشنبه نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش نسبی دما، وزش باد به ویژه در غرب استان بارش پراکنده باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی کرد.

بیشینه دما در شهرهای غربی استان تا 27 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 27 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

وی آسمان استان را برای روز پنجشنبه ابری با احتمال بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی کرد و گفت: در همین روز بیشینه دما در شهرهای غربی استان تا 28 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی: بین 28 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: هم استانی‌ها در روزهای جمعه و شنبه شاهد آسمانی

 صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و وزش باد خواهند بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز