خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

ساده‌انگاری پیک سوم کرونا را رقم می‌زند

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۰۷۵

استاندار مازندران موج دوم کرونا را حاصل ساده‌انگاری دانست و نسبت به ساده‌انگاری و شروع پیک سوم کرونا هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین‌زادگان امروز در نشست ستاد استانی کرونا که بخشی از آن به روند بازگشایی مدارس اختصاص داشت، گفت: آموزش حضوری برای دانش‌آموزان مزیت است اما پیش از سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است. حفظ جان دانش‌آموزان و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس نباید با اخلال مواجه شود.

وی اعلام کرد که کمیته آموزشی با هدف نظارت و بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان تشکیل شود و هر هفته گزارش این بررسی و عملکرد مدارس به ستاد استانی کرونا اعلام شود.

استاندار گفت: مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، نباید فعال باشند و نظارت آن بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مدیران معین ما است. ضمن آنکه یکی از معاونان مدرسه باید مستقیما مسئول بهداشت مدرسه باشد.

حسین‌زادگان به طرح دانش‌آموزی «همیاران سلامت» که طبق مصوبه ستاد استانی کرونا اجرای به عهده سازمان دانش‌آموزی استان است نیز اشاره کرد و گفت: طرح همیاران سلامت، طرح کمک به برقراری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش‌آموزان با حضور خودشان است و باید به ما گزارش داده شود که این طرح در چه مرحله‌ای است.

وی به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و تهویه مناسب در کلاس‌ها اشاره کرد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای حاصل می‌شود و در مورد گندزدایی و ضدعفونی شدن کلاس‌ها نیز تذکر داد.

استاندار مازندران از دستگاه‌های اقتصادی خواست که برای تأمین گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند پای کار بیایند و یک جلسه فوق‌العاده برای این کار برگزار و ظرف دو هفته به این موضوع رسیدگی شود.

وی موج دوم کرونا را حاصل ساده‌انگاری دانست و نسبت به ساده‌انگاری و شروع پیک سوم کرونا هشدار داد.

حسین‌زادگان از اتحادیه‌های اصناف خواست نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر صنف مربوط به خود سخت‌گیری بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز