خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادگران ساختمانی ساری:

دولت در ایام کرونا هیچ حمایتی از کارگران ساختمانی نداشته است/ تعلق نگرفتن غرامت به کارگران ساختمانی، مظلومیت این قشر را دوچندان کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۷۹۵

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادگران ساختمانی شهرستان ساری گفت: وضعیت کارگران ساختمانی در این روزهای کرونایی بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ساختمانی همواره از شریف ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه بوده اند که همواره با بدترین شرایط ممکن معیشتی و اقتصادی زندگی خود را سپری کرده و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

در چند ماه گذشته و با شیوع بیماری منحوس کویید 19 شرایط برای کارگران ساختمانی اسفناک تر از قبل شده است.

صمد ربانی، رئیس انجمن صنفی کارگران و استادگران ساختمانی شهرستان ساری در خصوص وضعیت معیشتی این روزهای کارگران ساختمانی گفت: وضعیت کارگران ساختمانی در این روزهای کرونایی بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده است.

وی افزود: کارگران ساختمانی در شرایط عادی و قبل از زمان شیوع کرونا همواره درگیر سختی ها و مشکلات زندگی و معیشت خود بودند و در شرایط فعلی و روزگار سخت کرونایی، زیر بار مشکلات مضاعف کمر خم کرده‌اند.

این نماینده باسابقه جامعه کارگری با اشاره به اینکه دولت نیز در این شرایط سخت هیچ حمایتی از قشر کارگران ساختمانی نداشته است،گفت: در حدود 8 ماهه گذشته که کشور بصورت رسمی درگیر ویروس کرونا شده است، دولت هیچ حمایت و خدماتی به کارگران ساختمانی نداشته است.

ربانی با اشاره به مظلومیت جامعه کارگران ساختمانی و استادکاران در کشور در بحث خدمات بیمه ای گفت:به کارگران ساختمانی در بحث دریافت خدماتی بیمه ای طبق قانون سازمان تامین اجتماعی نه تنها بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد، بلکه ریالی غرامت دستمزد و ایام بیماری نیز تعلق نگرفته و این موضوع تا حد زیادی مظلومیت کارگران ساختمانی را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: بیمه و خدمات بیمه ای زمانی معنا پیدا خواهد کرد که در مواقع بروز مشکل و حادثه به کمک شخص بیمه شده بیاید و متاسفانه امروز شاهدیم که در بحث خدمات‌دهی بیمه ای، کارگران ساختمانی مظلوم‌تر از قبل واقع شده اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادگران ساختمانی شهرستان ساری گفت: امیدواریم مجلس و دولت در راستای اصلاح مشکلات بیمه ای و معیشتی کارگران ساختمانی در کشور تدبیری بیاندیشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز