خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای مازندران:

پروژه‌های شهری مازندران مشکل تامین مالی ندارند/اختصاص 95 میلیارد تومان به پروژه‌های شهرداری

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۹۹۳

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای مازندران با بیان اینکه پروژه‌های شهری مازندران مشکل تامین مالی ندارند از اختصاص 95 میلیارد تومان اعتبار در مرحله نخست امسال به شهرداری‌های استان خبر داد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به سفر دو روزه مدیر کل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌های کشور و نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور در مازندران و بازدید میدانی از پروژه‌های استان اشاره کرد و گفت: در این بازدید مشخص شد که اعتبار 120 میلیارد تومانی که سال گذشته به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کرد؛جذب شد.

وی افزود: در سال جدید هم با پیگیری‌های استاندار و معاون عمرانی، حدود 95 میلیارد تومان اعتبار نقدی تخصیص داده شد.

سید محمد محمدی تاکامی با بیان اینکه طی این دو روز شهرداری‌ها نیازمندی‌های خود را اعلام و در اختیار این نمایندگان گذاشتند، گفت: در حال حاضر اگر شهرداریها درخواست اعتبار برای پروژه‌های در دست اجرای خود داشته باشند امکان تامین آن با حضور این نمایندگان با توجه به بررسی نزدیک، آسان‌تر خواهد شد ضمن اینکه برخی از مشکلات در بازدید میدانی احصاء شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نگاه کارشناسی در این بازدیدها کاملا محسوس بود و نواقص موجود احصاء و قول همکاری نیز از سوی این هیات داده شد.

محمدی تاکامی به استمرار این بازدید در ماه آینده خبر داد و گفت: این بازدیدها فرصت خوبی برای مشاهده پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها می‌شود و علاوه بر آن فرصت مغتنم برای جذب اعتبار است.

وی یادآور شد: در مرحله نخست امسال 95 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های شهرداری اختصاص پیدا کرد در صورت جذب، قول اعتبار مرحله دوم را هم خواهیم گرفت.

 مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای مازندران با بیان اینکه هیچگونه مشکل مالی برای پروژه های شهری استان وجود ندارد،ادامه داد: البته همه پروژه‌ها مهم هستند اما پروژه زباله سوز ساری در مرکز مازندران در اولویت قرار دارد.

 وی از شهرداری‌های استان خواست که فعالیت خود را با برنامه‌ایی که به تایید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رسیده و مسیر اعتباری‌اش را طی کرده با برنامه مدون از نظر مالی و فنی ادامه دهند تا به مبالغ مورد نظرشان دست پیدا کنند.

تخصیص اعتبار بر اساس عملکرد شهرداری‌ها

محسن دهقان نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در ادامه این گفتگو در تشریح این بازدید گفت: بررسی پروژه‌ها و مشکلات موجود از جمله اهداف این سفر دو روزه به استان مازندران بوده است.

وی افزود: سازمان برنامه بودجه مشکل اعتباری نداشته و توانست اعتبارات خوبی را تهیه کند، اما مهم‌ترین بحث هماهنگی بین شهرداری‌های استان است که البته برخی جاها لازم به منطقه‌بندی است .

دهقان با تاکید بر اینکه پسماندها باید بصورت یکپارچه مدیریت شوند و این موضوع هم قرار شد با سازمان مدیریت پسماند و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان و استانداری حل شود، گفت: اعتبار سال 99 را بر اساس عملکرد شهرداری‌ها در سال 98 در نظر می گیریم.

نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: برای سال آتی هم بودجه شهرداری‌ها را با توجه به عملکردشان اختصاص می دهیم.

دهقان در این بازدید پروژه نیروگاه زباله سوز را از جمله پروژه های مهم در مرکز مازندران یاد کرد که طی دو ماه اخیر با تلاش مجموعه شهرداری ساری روند رو به رشد چشمگیری داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز