خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مازندران در نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خوش درخشید

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۰۹

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از درخشش مازندران در نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباس زارع با علام این خبر گفت: شبکه شهرهای خلاق مدتی است که با الهام از طرح جهانی یونسکو توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و به دنبال بهینه سازی، نهادینه کردن و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، هنری، ارزشی، تاریخی و … استان در راستای توسعه اقتصادی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت، ضبط و گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که آن شهر یا منطقه رواج داشته و از رونق برخوردار بوده ولی تا به امروز نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

وی همچنین تصریح کرد: ما در استان مازندران ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری داریم و در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن این ظرفیت‌ها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای که به توسعه اجتماعی و انسانی می‌انجامد، هستیم که نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرا بودن و همگرا بودن در بین تمام خادمان فرهنگ و هنر استان است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم فهیم مازندران در این طرح فرهنگی هنری گفت: شهرستان گلوگاه در بخش موسیقی، شهرهای آمل، قائمشهر و نور در بخش ادبیات، نوشهر در بخش مد و لباس و شهرهای بابلسر، محمودآباد و تنکابن نیز در بخش هنرهای تجسمی، پس از داوری‌های صورت گرفته به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

زارع با تقدیر از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست مازندران، این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون زحمات بی شائبه فعالان فرهنگی و هنری استان دانست و بر لزوم استمرار این راه تأکید ورزید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز