خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران:

50 درصد نانوایی ها خودسرانه پخت نان را تعطیل می کنند/ تذکر و حذف سهمیه آرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۵۲۷

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه 50 درصد نانوایی‌ها در روزهای تعطیل خودسرانه پخت نان را تعطیل می‌کنند، گفت: هرگونه تعطیلی نانوایی خارج از برنامه ،نخست تذکر سپس سبب حذف سهمیه نانوایی متخلف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباسعلی وفایی نژاد امروز در نشست  با خبرنگاران با بیان اینکه گندم بعنوان کالایی حساس و کلیدی است که نمی‌توان از سفره مردم حذف کرد، میزان گندم خریداری شده در کشور را بیش از 8 میلیون تن در سالجاری اعلام کرد و گفت: امسال 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان مازندران خریداری و بیش از 98 درصد از مطالبات تولید کنندگان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در کشت گندم در شرایط خوبی قرار نداریم،افزود: 60 تا 70 درصد گندم مورد نیاز باید از استان های دیگر وارد شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 130 هزار تن گندم در انبارهای ذخیره شده است،گفت: البته ذخیره استراتژیک گندم در استان مورد توجه بوده است.

وی افزود: شرکت غله نیز توزیع عادلانه گندم کیفی مازندران را بین همه کارخانجات آرد استان انجام می‌دهد تا نان مرغوب به دست مردم برسد.

وفایی نژاد به اهمیت توسعه زیر ساخت‌های شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اشاره کرد و گفت: زمانی می‌توانیم در استان مدعی باشیم، که از زیر ساخت‌های خوبی برخوردار باشیم، البته بندر امیر آباد در شرق استان زمینه واردات و ذخیره انواع غلات و دانه‌های روغنی بویژه گندم و کلزا را از همسایگان دریای خزر بر عهده دارد بنابراین ضرورت دارد که درسیلو سازی و ایجاد انبارهای استاندارد ذخیره مواد تلاش بیشتری کنیم.

وی به همکاری بخش خصوصی در زمینه تامین سیلو و انبار برای ذخیره غله اشاره و اظهار کرد: بالغ بر 480 هزار تن گندم و 390 هزار تن آرد  از نیازمندی های استان محسوب می‌شود.

وفایی نژاد شمار نانوایی‌های استان را پنج هزار واحد عنوان کرد و گفت: طی سه روز تعطیلات تاسوعا و عاشورا از یکهزار و 43 بازرسی از نانوایی‌ها 247 واحد خودسرانه تعطیل کردند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: معتقدم 50 درصد از نانوایی‌ها در روزهای تعطیل خودسرانه تعطیل می‌کنند.

وی افزود: پخت نان در نانوایی ها طبق برنامه شرکت غله با هدف دسترسی آسان شهروندان به نان است و هیچ نانوایی حق ندارو خارج از برنامه اقدام به تعطیلی پخت نان کند.

وفایی نژاد به راه اندازی سامانه نظارتی پالایش حمل آرد و گندم خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه تخصیص گندم به کارخانجات ومیزان حجم پخت نان برای واحدها و فعالیت کارخانجات به عملکرد مثبت واحدها مرتبط خواهد شد وارزیابی و عملکرد واحدها از طریق سامانه سنجیده می شود بر اساس خدمات، سهمیه داده می شود .

وی بر لزوم گسترش وفاق و همدلی مردم و مسئولان برای افزایش قدرت مطالبه‌گری تاکید کرد و ادامه داد : خدمت کردن به مردم را به دور از هر گونه وابستگی‌های ویژه ارائه کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز