خبرگزاری کار ایران

به بهانه طرح یک سئوال در نشست خبری هفته دولت؛

پاسخ استاندار، ابهامات را بیشتر کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۴۹۶

چندی پیش مسئولان استان مازندران از احیای 125 واحد تولیدی استان خبر دادند؛ این خبر با واکنش های متفاوتی از سوی صاحب نظران و برخی مدیران تشکل های صنعتی و خصوصی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،چندی پیش مسئولان استان مازندران از احیای 125 واحد تولیدی استان خبر دادند؛ این خبر با واکنش های متفاوتی از سوی صاحب نظران و برخی مدیران تشکل های صنعتی و خصوصی مواجه شد.

سئوال منتقدان از متولیان صنعتی استان این بود که تعریف شما از احیاء کارخانه ها چیست؟آیا احیای تولید به منزله به چرخه در آمدن یک واحد تولیدی و اشتغال مجدد کارگران بیکار شده  است و یا تعاریف دیگری برای  احیای تولید وجود دارد و صرفا خروج از تملک بانک و جلوگیری از فروش آن،معنایش احیای یک واحد تولیدی است.

مطمئنا این که تنها اتاقکی در محل ورودی کارخانه‌ای مستقر شود و چراغی بالای سرنگهبان روشن باشد هیچ گواهی از احیای تولید ندارد و احیای تولید یعنی کاهش نرخ بیکاری و افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی طبق قانون کار و...

متاسفانه برای پاسخ این سئوالات هیچ مقام و مرجعی در استان به منتقدین پاسخ ندادند و ترجیح دادیم از استاندار محترم به مناسبت نشست خبری هفته دولت سئوال کنیم.

نماینده عالی دولت هم پاسخی به سئئوال ما داد و رد شد؛ قانع نشدیم و سوال کردیم تعریف شما از بحران کارخانه ها و احیای آنها چیست؟ استاندارتلویحاً گفت« اینکه کارخانه ای را از تملک بانکی خارج کنند و یا از تعطیلی و رکود خارج شود؛ معنایش احیاء نیست ؟ »و ما تکرار کردیم اگر یک اتاقکی مهیا و نگهبانی در آن مستقر شود؛ مفهوم آن احیای کارخانه است؟

به هنگام اعلام  خبر احیای 125 واحد تولیدی در مازندران خیلی ها و از جمله  برخی مسئولان  و آگاهان به  وضعیت صنعت در استان خرده گرفتند که چگونه به این راحتی ها با واژگان بازی می کنند .

خدمت تمامی خدمتگذاران به مردم استان مازندران و از جمله جناب استاندار که برای پیشرفت و اعتلای صنعت استان بسیار زحمت می کشند و پیگیر مشکلات مازندران هستند؛ خسته نباشیدی جانانه عرض می کنم.

مسئولان محترم؛ از اینکه به دقت مشکلات استان و کارخانه ها را پیگیری و برای خروج صنعت از بحران ها قبول زحمت می می کنید؛ ممنونیم. از اینکه بعد از سال ها به بلاتکلیفی کارخانه ها به هردلیلی پایان می دهید؛ کمال تشکر را داریم اما آیا بر ادامه کار و این که تولید در فلان کارخانه آغاز شده یا خیر؛ نظارت دقیق و کامل انجام می شود؟

بسیاری مخاطبان اعتقاد دارند با پاسخ هایی که از سوی مسئولان محترم می شنویم، نه تنها ابهامات مرتفع نشده اند بلکه افزایش یافته اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز