خبرگزاری کار ایران

هشدار در خصوص سفر به مازندران؛

وضعیت کرونا در مازندران قرمز است

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۴۴۹

علی رغم تمامی هشدار های ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص صرف نظر از مسافرت های غیر ضروری به استان مازندران طی چند روز گذشته تردد بصورت پر حجم در ورودی های استان در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی رغم تمامی هشدارهای ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر صرف نظر از مسافرت های غیر ضروری به استان های شمالی از روز سه شنبه شاهد ورود مسافران از ورودی های استان مازندران با حجم ترافیک نسبتا بالایی بوده ایم.

این در حالی است که استان مازندران از چند هفته گذشته مجددا به وضعیت قرمز کرنایی بازگشته است و قطعا ورود و تردد مسافر به مازندران شرایط را خیلی سخت تر از قبل خواهد کرد.

سرهنگ علیرضا قدمی،رئیس پلیس راه مازندران در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی راه های استان گفت: در روزهای گذشته تا بامداد امروز شاهد افزایش حجم ترافیک در محورهای شمال بودیم اما از صبح امروز و شروع تعطیلات تاسوعا و عاشورا وضعیت ترافیک در محورهای شمال به‌صورت پرحجم است.

این مسئول بیان کرد: براساس برنامه قرار بود تردد خودروها امروز در محور کندوان به‌صورت یک‌طرفه انجام شود که باتوجه به وضعیت ترافیک این محدودیت هنوز اعمال نشد و درصورت افزایش حجم ترافیک اعمال خواهد شد و حتی احتمال لغو آن نیز وجود خواهد داشت.

قدمی ادامه داد: اعمال محدودیت یک‌طرفه در روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه نیز در دستور کار قرار دارد که تا امروز باتوجه به موج بازگشت مسافر از استان، از مسیر جنوب به شمال و روزهای تاسوعا، عاشورا و دوشنبه از مسیر شمال به جنوب اعمال خواهد شد.

در شرایط فعلی پذیرای مسافرین نیستم

سید عباس موسوی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با ابراز نگرانی از ورود حجم بالای مسافرین در تعطیلات تاسوعا و عاشورا به استان مازندران اظهار کرد:یکی از روش های مهم و موثر در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با این ویروس منحوس است که مطمئنا امکان رعایت کامل این پروتکل ها در ایام سفر امکان پذیر نخواهد بود و در شرایط موجود بسیار خطرناک است و مطمئنا سرعت انتقال ویروس را چند برابر خواهد کرد.

وی افزود:از طرفی دیگر تردد و ورود مسافرین به استان مازندران در شرایط وضعیت قرمز و احتمال ابتلا و بستری شدن مسافرین در مراکز درمانی از یک طرف و همچنین سوانح احتمالی حوادث رانندگی از طرف دیگر موجب می شود تا تقریبا نیمی از تخت های بیمارستانی در استان در تصرف مسافرین قرار گیرد و با این شرایط کار برای کادر درمانی بسیار سخت خواهد شد.

موسوی گفت:قبلا هم بارها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا هم اطلاع رسانی شد که در شرایط فعلی و وضعیت قرمز بودن شیوع کویید ۱۹ در مازندران امکان پذیرایی از هم وطنان در سایر استان ها نخواهد بود.

انتظار ما توجه تمامی هموطنان به این هشدارها برای حفظ سلامتی خودشان در درجه اول و حفظ سلامتی میزبانانشان در مازندران به ویژه کادر درمانی خسته استان است.

از سفرهای غیر ضروری به مازندران بپرهیزید

احمد حسین زادگان،استاندار مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،گفت:با وجود همگانی و اجباری شدن رعایت پروتکل های اجتماعی در مکان های عمومی همچنان آمار بستری های کرونایی در مراکز درمانی استان بالاست.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان مازندران افزود:قبل هم اعلام شد که آمادگی برای پذیرش مسافران با وجود لغو محدودیت های سفر در کشور را نداریم و درخواست ما از مسافران نیز عدم سفر غیر ضروری به این استان است.

طبق گزارش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل ، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۵۰ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری می شوند و رعایت پروتکل های بهداشتی تا حد بسیار زیادی از شیوع این ویروس منحوس جلوگیری خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز