خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کشته شدن 46 عابر پیاده در چهار ماه اول سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۶۵

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: آمارها نشان می دهد در چهار ماهه اول سالجاری ، تعداد 46 نفر (34مرد و مابقی زن ) از عابرین پیاده در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 39درصد کاهش داشت .

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه سالجاری را  177 اعلام کرد و افزود: 26درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این چهار ماهه عابرین پیاده هستند .

وی با اشاره به اینکه  25 نفر از عابرین در بیمارستان و 21 نفر هم در محل حادثه فوت کردند افزود :26 نفر از عابرین پیاده در محور برون شهری و راه روستایی و ما بقی در محور درون شهری جان باختند.

این مقام مسئول بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین ماه مربوط به  تیر ماه  با 16 ، اردیبهشت با 13 ،خرداد با 10 و فروردین با 7 نفر گزارش شده است.

عباسی ضمن بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با 9  ،  تنکابن با 7 ، آمل و ساری هر کدام با 6 مورد به ترتیب بیشترین  فوتی و شهرستان های فریدونکنار ،کلاردشت،نور ، بهشهر ،عباش آباد ،گلوگاه  و محمود آباد هر کدام با یک فوتی عابرین گزارش شده است. 

مدیر کل پزشکی قانونی استان بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را 52 درصد خودروی سواری دانست و افزود : از این تعداد  پراید با 8 و  پژو  206 با 5 نفر به ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

این عضو شورای قضایی استان در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین  ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.و از طرف دیگر به علت بیماریهای مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز