خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خبر داد:

حذف دفترچه های کاغذی

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۰۷۶

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به نسخه نویسی الکترونیکی از حذف دفترچه های کاغذی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رسول ظفرمند صبح امروز چهارشنبه در رزمایش سایبری بیمه سلامت در جمع خبرنگاران به اقدامات بیمه سلامت در زمان همه‌گیری کووید 19 اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان و کاهش شیوع ویروس کرونا با عنایت به ابلاغ بخشنامه‌های سازمانی مبنی بر تمدید دفاتر بیمه‌شدگانی که دارای نسخه سفید و فاقد اعتبار بوده در حال حاضر تا اطلاع ثانوی دارای اعتبار می‌باشند.

وی بابیان اینکه حدود 48 هزار نفر از شروع کرونا تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: پرداخت 90 درصد هزینه‌ها با تعرفه دولتی در بستری و 70 درصد سرپایی هزینه‌های آزمایشگاهی که بیشتر آن‌ها در بخش دولتی از دیگر اقدامات این بیمه بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران بابیان اینکه با توجه به تجربه اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در برخی شهرستان‌های استان و کشور در سال گذشته، بیمه سلامت مصمم است تا با همراهی و همکاری مؤسسات طرف قرارداد درسالجاری اجرای این طرح ملی و استانی را به‌طور کامل اجرای نماید، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه اهمیت و ضرورت استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی از حذف دفترچه کاغذی از ابتدای مرداد سال 99 خبر داد و گفت: بر اساس سیاست بیمه سلامت، در بخش سرپایی هر استانی که قادر به راه‌اندازی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی شود می‌تواند اقدام به حذف دفترچه بیمه کاغذی نماید.

ظفرمند ادامه داد: برای موفقیت در این طرح بیمه سلامت کشور مشوق‌هایی را نیز در نحوه پرداخت برای این استان‌ها قرار داده است، البته استان‌هایی که در حال حاضر قادر به پیاده‌سازی طرح به‌طور کامل نیستند ملزم به نسخه‌نویسی الکترونیکی هم‌زمان با نسخه‌نویسی کاغذی هستند.

این مقام مسئول یکی از اهداف مهم نسخ نویسی الکترونیک را علاوه بر جلوگیری از ترددهای غیرضروری بیمه‌شدگان جهت تعویض و تمدید دفترچه، مؤسسات تشخیصی درمانی را از ارسال نسخ کاغذی و ارائه فایل الکترونیکی دستی در پایان هرماه بی‌نیاز می‌کند.

ظفرمند با اشاره به کنترل زیرساخت‌ها برای گایدلاین ها و اینکه انجام هرگونه خدمات تشخیصی باید در زمان تعیین‌شده انجام شود، تصریح کرد: اما در زمان شیوع کرونا به دلیل شرایط موجود و نیاز بیماران کرونایی به سی‌تی‌اسکن دوره 180 روزه حذف شد.

وی به اجباری شدن استحقاق سنجی به معنای احراز هویت (با کد ملی) از ابتدای تیرماه اشاره کرد و توضیح داد: با انجام این کار دیگر نیاز به کنترل دفترچه بیمه برای داشتن و یا نداشتن اعتبار نبود همچنین مشخص می‌شود فرد بیمه‌شده سازمان است و همپوشانی با سایر بیمه‌ها ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به ضوابط بیمه سلامت برای دریافت برخی از داروها ازجمله داروهای شیمی‌درمانی اشاره و تصریح کرد: تمدید زمان پروتکل‌های مرتبط به داروهای پرونده‌ای و یا داروهای خاص در دوران اپیدمی کرونا برای این دسته از بیماران تسهیل و ضوابط سهل‌تر شد تا بیماران نیاز به مراجعه نداشته باشند.

وی به اعمال پروتکل‌های بهداشتی در بیمه سلامت اشاره و استفاده از امکانات حفاظتی همچون ماسک، کنترل تب، مه پاش را از اقدامات این بیمه برشمرد و از فعال کردن سامانه پاسخ‌گویی 1666 برای آگاهی دادن و کاهش استرس شهروندان در مواجهه با بیماری کرونا خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز