خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

عزاداری محرم باید بر اساس مصوبات مقابله با کرونا باشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۹۵

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: عزاداری‌های ماه محرم امسال با رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود و دستورهای این ستاد باید موردتوجه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز دوشنبه در نشست کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ایام ماه محرم و صفر و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان ساری بابیان اینکه امام حسین (ع) درس استقلال و ظلم‌ستیزی را به ما آموخته است، اظهار کرد: عشق به امام حسین (ع) بود که 40 سال مقاومت و ایستادگی، مبارزه با ظالمان و مستکبران زمان اتفاق افتاد.

وی حفظ جان افراد را یک مسئولیت مهم و واجب دانست و افزود: اکنون که بیماری کرونا دامن‌گیر جامعه شده است نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به متفاوت بودن عزاداری امسال اشاره کرد و گفت: اگر به تاریخ برگردیم نشان می‌دهد که اجداد ما هم شبیه به هم عزاداری نکردند، شرایط متفاوت بود گاهی عدم امنیت و گاهی هم آزادی و امنیت بود.

وی با تأکید بر اینکه عزاداری ماه محرم باید با توجه به شرایط موجود انجام شود، افزود: البته بیماری‌های گوناگون در برهه‌های مختلف زمان در جامعه بروز پیدا کرد و مردم بر اساس اقتضای شرایط عزاداری می‌کردند هم‌اکنون هم جهل است اگر بخواهیم شرایط کرونایی را در نظر نگیریم.

آیت‌الله لائینی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا خسارات جانی و مالی فراوانی بر کشور ما وارد شد ازجمله فوت مبارزان سلامت که فقدان بزرگی برای همه ما بوده است.

وی ادامه داد: چگونگی سوگواری آقا ابا عبدالحسین در ماه محرم و صفر تصمیم ستاد کرونا باید لحاظ شود و اجرای دستورالعمل‌های این ستاد بر هیئت‌های عزاداری ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به شرایط ویژه ماه محرم و صفر ناشی از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد که نظارت بر هیئت‌ها به صورت دائمی انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه نماز جمعه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، اظهار کرد: از تریبون نماز جمعه می‌شود برای مبارزه با همین بیماری استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز