خبرگزاری کار ایران

در آئین تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران عنوان شد؛

مطالبه 960 میلیارد تومانی تامین اجتماعی مازندران/بیشترین فشار اقتصادی بر دوش کارگران و بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۸۱۹

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران از مطالبات ۹۶۰ میلیارد تومانی معوق سازمان تامین اجتماعی استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اصغر محمودی امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران به خدمات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: طبق اصل 28 قانون اساسی دولت باید به تامین اجتماعی کند این در حالیست که این سازمان به دولت کمک می کند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی استان چهار هزار و 600 میلیارد تومان درآمد و پنج هزار و 700 میلیارد تومان منابع دارد که این رقم نشان دهنده نابرابری بین منابع و درآمد است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران مطالبات معوقه سازمان تامین اجتماعی استان را 960 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: البته بروز کرونا و افزایش مقرری بگیران بیمه بیکاری، ازکارافتادگی، مستمری فوت وآسیب های زیادی به تأمین اجتماعی وارد کرده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در ادامه به همدلی و تعامل بین تشکل های کارگری اشاره کرد و گفت: این همدلی موجب شد تا کمترین مشکل را از نظر چالش های کارگری داشته باشیم.

وی افزود: افزایش حقوق بازنشستگان از یک میلیون و 600 هزار تومان به حدود سه میلیون تومان اقدام خوب دولت در همسان سازی بوده است.

بیشترین فشار اقتصادی بر دوش کارگران و بازنشستگان است

کامران اصغری با بیان اینکه تحریم و مشکلات اقتصادی که دامنگیر همه اقشار جامعه شده است در بازنشستگان محسوس تر است، گفت: به اذعان کارشناسان اقتصادی افزون شدن مشکلات اقتصادی در قشر بازنشستگان جامعه بیشتر بوده است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه سال قبل 15 هزار پرونده متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور به کمیته تجدید نظر ارسال شد،ادامه داد: در سال حدود 11 هزار نفر به جمع بازنشستگان استان اضافه می شود البته منهای افرادی که بصورت عادی بازنشسته می شوند.

اصغری تکریم و ابراز محبت را تنها انتظار بازنشستگان عنوان کرد و افزود: امیدواریم انچه حق بازنشستگان است به خوبی ادا شود و بتوانیم با تعامل و همکاری مشکلات این قشر از جامعه را مرتفع کنیم.

اوج مشکلات خصوصی سازی در چیت سازی بهشهر نمود پیدا کرد

نصراله دریابیگی با بیان اینکه خانه کارگر وابستگی به جریان یا حزبی ندارد و هم اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و شرایط سخت است دولت و مسئولان را شاخه‌ ای از نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: روز کارگر را پیامبر اکرم (ص) بنا نهاده است و باید آن را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه هر روز، روز کارگر است و ضمن تکریم از این قشر زحمتکش جامعه در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنیم ، افزود: روز بازنشستگان نیز روز تشریفاتی نیست و هر روز وظیفه داریم برای رفع مشکلات این قشر تلاش کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان از 15 سال قبل تاکنون پیگیری می شود  البته در دولت قبل، همسان سازی به صورت ناقص اجرا شد اما در دولت  تدبیر و امید با تلاش‌ های صورت گرفته اصلاح و محقق شده است.

وی چیت سازی بهشهر را اوج مشکلات خصوصی سازی در استان مازندران عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه کارهای سخت و زیان آور نیز با چالش های  زیادی مواجه هستیم که نیازمند بررسی است.

دریابیگی تصریح کرد: کشوری که در شرایط سخت جنگ نرم قرار دارد،مسئولان ما در سایه ولایت خدمت رسانی می کنند ؛ قدر این نعمات را باید بدانیم.

وی بهره مندی از ظرفیت نخبگان را در رفع مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان مهم دانست و گفت: تلاش می کنیم تا در جهت مشکلات این قشر گام های مثبت برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز