خبرگزاری کار ایران

در سه ماه اخیر؛

5 کودک به خانواده‌های متقاضی در سال جاری واگذار شد / 251 زوج مازندرانی متقاضی فرزندخواندگی

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۰۴۰

مدیرکل بهزیستی مازندران اعلام کرد که این استان با ثبت 251 تقاضا در سامانه ملی فرزندخواندگی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزادگوهردهی درباره فعالیت سامانه ملی فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net اظهار کرد: این سامانه از شانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرده و در طی این مدت بیش از 250 درخواست در استان مازندران به ثبت رسیده است.

وی در مورد فرآیند ثبت‌نام متقاضیان فرزندخواندگی در سامانه ملی فرزندخواندگی گفت: پس از ثبت‌نام اولیه متقاضیان، در مرحله بعدی اطلاعات به کارشناسان شهرستان مربوطه انتقال می‌یابد تا مراحل بعدی اعم از مباحث مددکاری و انجام آزمایش‌های مربوطه صورت پذیرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به ثبت 251 تقاضا برای فرزندخواندگی در این سامانه افزود: 251 تقاضا برای فرزندخواندگی در استان مازندران در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت‌شده است که از این تعداد 221 زوج بدون فرزند بودند که با توجه به دستورالعمل تخصصی دفتر شبه خانواده در اولویت اول واگذاری قرار دارند و 11 نفر خانم مجرد بوده که در اولویت دوم قرارگرفته و 19 زوج متقاضی نیز دارای فرزند است.

وی بابیان اینکه مازندران از نظر فراوانی متقاضی فرزندخواندگی در کشور در ردیف پنجم قرار دارد، گفت: متقاضیان از نظر تحصیلات به هشت سطح تقسیم‌بندی می‌شوند 13 نفر پایان ابتدایی، 150 نفر زیر دیپلم، 144 نفر دیپلم، 32 نفر فوق‌دیپلم، 124 نفر لیسانس، 36 نفر فوق‌لیسانس، 9 نفر پزشک و 2 نفر دارای مدرک دکترا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان از واگذاری 52 کودک در سال گذشته به خانواده‌های متقاضی خبر داد و گفت: از اول سال جاری تاکنون به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی 5 کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذارشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز