خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

اتمام پروژه های نیمه تمام و محرک اقتصاد، اولویت ماست

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۰۱

احمد حسین زادگان گفت:تمام تلاش استان اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و پروژه جدید عمرانی در استان تعریف نشده و نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حسین زادگان،در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مازندران،روند تعامل و همکاری قوا، ارکان قدرت و مدیران و مسئولین را برای شکوفایی مازندران مطلوب توصیف کرد و یادآور شد: بحمدالله عزم و وفاق همگانی برای توسعه و اعتلای مازندران در بخش های مختلف وجود دارد.

استاندار مازندران، افزود: تمام تلاش استان اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و پروژه جدید عمرانی در استان تعریف نشده و نخواهد شد چرا که در حال حاضر 5 هزار طرح در استان نیمه تمام است که به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر این نکته که دولت در سه سال اخیر به طرح های زیر ساختی استان توجه ویژه ای کرده است، اظهار داشت: طرح ها و پروژه های بزرگ و مهمی هم اکنون در استان در حال انجام است که با عنایت دولت ان شاء الله به سرانجام خواهد رسید و زمینه تحرک اقتصادی استان در حوزه های مختلف و رفع نیازهای حوزه های مهم را فراهم خواهد کرد.

استاندار مازندران به حمایت ویژه دولت جهت تکمیل طرح های نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر با هدف حل معضل پسماند مازندران اشاره کرد و گفت: امروز با حضور معاون رییس جمهوری زباله سوز نوشهر به صورت آزمایشی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که نیروگاه زباله سوز ساری نیز با همت شخص دکتر نوبخت از پیشرفت خوبی برخوردار است، بیان داشت: از آن جایی که تجهیزات و ماشین آلات آن وارداتی است و نیاز به عملیات فنی تخصصی خارجی دارد، کار با کندی پیش می رود ولی در روند کار مشکل بودجه و اعتبار وجود ندارد، ضمن این که گفته شده است که هر میزان اعتبار نیاز باشد تخصیص داده می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران مطالبه گری مردم مناطق مختلف استان را به حق و مهم دانست و از پیگیری مسئولانه همه مردم و مسئولان به ویژه نمایندگان ۱۲حوزه انتخابیه استان قدردانی و تصریح نمود: جهش تولید در مازندران با همدلی و توسعه متوازن استان محقق می شود و یکی از مهم ترین آن حوزه کشاورزی است.

استاندار مازندران، تکمیل طرح‌های زیرساختی کشاورزی را اولویت توسعه استان برشمرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از پایانه‌های صادراتی گل و گیاه، شیلات و برنج تحولات جدی در استان به وجود خواهد آمد.

وی یکی از نیازهای اصلی استان را توجه به مهار آب های سطحی با تخصیص اعتبارات ویژه برای چندین سد استان به خصوص سد هراز عنوان کرد و افزود: علیرغم توجه دولت بدلیل مضایق اعتباری شاید نیاز به اعبتار فاینانس برای این طرح باشد.

حسین زادگان با بیان این که ۲ سد کسیلیان و  زارم رود که تمامی مراحل اداری آن در وزارت نیرو انجام شده است، در مرحله اجرایی قرار گرفته است، بیان داشت: پارسال 1000 میلیارد تومان به سد گلورد اختصاص یافت و از سازمان برنامه و بودجه کشور توقع داریم علیرغم مشکلات اعتباری به طرح های سد سازی استان توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی مازندران عامل رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم استان است، بیان داشت: در یک سال اخیر ۱۰۰ آببندان در استان باز سازی شده است که این امر امید بین کشاورزان منطقه را افزایش داده چرا که کشاورزی به وجود آب وابسته است و تامین آب کشاورزی و صد البته شرب مطالبه جدی مردم استان است.

حسین زادگان به آزاد سازی ۸۵ درصد حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دولت با هماهنگی در حال آزاد سازی سواحل باقی مانده است که در اختیار نیروهای مسلح، دستگاه های دولتی امنیتی و بخش خصوصی قرار دارد و  تا پایان امسال کامل می شود.

استاندار مازندران به اضافه شدن یکهزار هکتاری زمین در شهرک صنعتی شرق استان در بهشهر به عنوان یک تحول اساسی در حوزه سرمایه گذاری در صنعت استان اشاره کرد و بیان داشت: سرمایه گذاران می توانند در این شهرک که زیر ساخت های خدماتی آن مهیا است، حضور بیابند.

حسین زادگان با بیان این که مباحث پتروشیمی استان نیز در مراحل پایانی است، ابراز داشت: تامین اعتبار آب شرب شهرهای گروه الف نیز از مطالبات جدی مردم و مورد انتطار است.

وی به منطقه آزاد استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همه فرآیند منطقه آزاد مازندران به اتمام رسیده است و امید واریم امروز که دولت زمینه تجارت را در منطقه اورآسیا مهیا کرده است، مازندران با منطقه آزاد خود به صورت ملی حوزه تجارت خارجی را گسترش بدهد.

مقام عالی دولت در مازندران سفر دو روزه دکتر نوبخت به استان را مهم و دارای دستاورد در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام ارزیابی کرد و یادآور شد: در روز نخست اعتبارات لازم برای اتمام پروژه هایی نظیر تالار و کتابخانه مرکزی ساری، زباله سوز ساری، تصفیه خانه فاضلاب ساری و برخی پروژه های ورزشی و درمانی در مرکز استان اختصاص یافت و امروز نیز در روز دوم روند بازدید از دیگر پروژه ها در مرکز و غرب استان تداوم خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز