خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران:

29 پروژه در سال تحصیلی جدید بهره برداری می‌شود/ بهره‌برداری از 48 کلاس درس در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۳۱۴

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران به بهره‌برداری از 10 پروژه با 48 کلاس درس در هفته دولت اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما این است که 19 پروژه دیگر شامل 134 کلاس درس با زیربنای 23 هزار مترمربع و اعتبار 119 میلیارد تومان نیز تا شروع سال تحصیلی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، قربان‌علی شیرزاد امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ، با بیان اینکه تمرکز اداره کل نوسازی مدارس مازندران در سال‌های اخیر بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره بوده، اظهار کرد: در سال 91، بالغ بر 290 پروژه نیمه‌کاره وجود داشت که با بهره‌مندی از منابع ملی و استانی و کمک خیران، امروز پروژه بلاتکلیف چندانی در استان نداریم به غیر از چند استثنا که شامل هفت استخر دانش‌آموزی در شهرهای گلوگاه، ناحیه دو ساری، قائم‌شهر، فریدونکنار، آمل، بابل و چالوس است.

وی افزود: ساخت این استخرها در سال 90 با توجه به ردیف اعتباری که قانون برایش پیش‌بینی کرده بود، آغاز شد اما در سال‌های بعد با حذف این ردیف بودجه، استخرها هم نیمه‌تمام ماند و علی‌رغم دعوت از بخش خصوصی برای تکمیل آن، تاکنون سرمایه‌گذاری به دلیل ابعاد و اندازه استخرها که مختص دانش‌آموزان است، حاضر به همکاری نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران ضمن با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه‌ای بدون توجیه اقتصادی و فنی شروع نمی‌شود، مکان‌یابی ونیازسنجی را دو شاخصه مهم در آغاز پروژه‌ها برشمرد و گفت: طبق سامانه مکان‌یابی فضاهای آموزشی بر اساس آمایش سرزمین یا تحولات جمعیتی سند تحول بنیادین صورت می‌گیرد.

وی به تخصیص منابع برای جمع‌آوری سامانه‌های گرمایشی غیراستاندارد از سال 92 در 13 هزار کلاس درس استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 11 هزار کلاس درس سامانه گرمایشی استاندارد دارند و دو هزارکلاس نیز در حال حاضر با بخاری گازی گرم می‌شوند.

شیرزاد با بیان اینکه در مازندران هیچ مدرسه‌ای در نیمه دوم سال، سامانه گرمایشی نفتی ندارد، یادآورشد: در سال گذشته در دو مرحله تمامی بخاری‌های نفتی از سطح مدارس جمع شده است.

وی افزود: در مازندران یک مدرسه خشتی و گلی در لاریجان وجود داشت که در سال تحصیلی 98-99 جمع شد.

شیرزاد به افزایش چندصد درصدی اعتبارات حوزه خیرین در طرح تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره خیرین اشاره و تصریح کرد: در سال 96 این رقم، 218 میلیارد تومان در سطح کشور بود که در سال 97 به 412 میلیارد تومان و در سال 98 به هزار میلیارد تومان ودر سال 99 به دو هزار و 700 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی به بهره‌برداری از 10 پروژه با 48 کلاس درس در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با زیربنای 12 هزار و 100 مترمربع با اعتبار 31 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و علاوه بر آن پیش‌بینی ما این است که 19 پروژه دیگر شامل 134 کلاس درس با زیربنای 23 هزار مترمربع و اعتبار 119 میلیارد تومان نیز تا شروع سال تحصیلی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران به مجتمع «حیات طیبه» در شهرستان ساری به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آموزشی مرکز استان به لحاظ متراژ اشاره کرد و افزود: این مجتمع شامل مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه است و 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مقطع متوسطه آن در مهرماه آماده استفاده است .

وی به ایجاد بانک اطلاعاتی مدارس مازندران در دو مرحله در سال‌های 84 و 91، اشاره کرد و گفت: طبق آمار این بانک اطلاعاتی، 6 هزار و 800 کلاس درس در استان تخریبی و 3 هزار و 700 کلاس هم نیازمند مقاوم‌سازی بودند.

شیرزاد افزود: در حال حاضر نزدیک به 70 درصد کلاس‌های درس دارای استحکام نسبی هستند و ایمنی جانی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند 30 درصد نیز تخریبی یعنی خطرساز هستند که یا باید بهسازی و مقاوم‌سازی شوند که حدود 12 درصد را تشکیل می‌دهد.

وی مدارسی را که باید تخریب شده و دوباره ساخته شوند را 18 درصد اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز