خبرگزاری کار ایران

بابایی در پاسخ به اظهارات نماینده آمل مطرح کرد؛

هیچ کمبودی در زمینه تجهیزات پزشکی نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۴۲۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت وگویی ضمن پاسخ به اظهارات نماینده شهرستان آمل گفت: آمل یکی از مجهزترین مناطق استان به لحاظ تجهیزات پزشکی و بیمارستانی است و کمبودی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیمین بابایی،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با تاکید بر این نکته که سیستم اکسیژن رسانی به بیماران در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و تمامی بیمارستان های کشور بر مبنای شرایط قبل از اپیدمی کووید 19 طراحی شده است،گفت: این سیستم پیش از همه گیری ویروس کرونا پاسخگوی نیازهای استان بود اما اکنون نیاز بیمارستان ها به دستگاه اکسیژن ساز به شدت افزایش یافته وتقویت این سیستم ضرورت دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد:  بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آمل جملگی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز بوده و این دانشگاه با وجود محدودیت ها ومشکلات بسیار نسبت به خرید و نصب و راه اندازی 4 دستگاه اکسیزن ساز در بیمارستان های امام خمینی (ره) امام رضا(ع) و امام علی(ع) اقدام کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با گلایه از اظهارات چالش برانگیز نماینده شهرستان آمل که تلویحاً خدمات شبانه روزی مسئولان و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان های استان و آمل را زیر سوال می برد، در خصوص نبود دستگاه سی.تی. اسکن در شهرستان آمل گفت:  تا پیش از همه گیری ویروس کرونا، دو دستگاه سی.تی. اسکن در بیمارستان های دولتی امام و ۱۷ شهریور فعال بودند که با اقدامات صورت گرفته و هماهنگی های به عمل آمده با هیات امنای ارزی و وزارت بهداشت جهت خرید دومین دستگاه سی.تی. اسکن بیمارستان ۱۷ شهریور به ارزش ۱/۵ میلیارد تومان خریداری و به زودی نصب و راه اندازی می شود.

بابایی خاطرنشان ساخت: در ۷ ماهه اخیر ۲۳۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های درمانی شهرستان آمل جهت مقابله با کرونا هزینه شده است.

وی از جمله اقدامات ضربتی در برابر ویروس کرونا در شهرستان آمل را راه اندازی پیش از موعد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در دوره مدیریت کنونی خدمات ارزنده ای در حوزه سلامت شهرستان آمل صورت گرفته ؛  افتتاح دهها پروژه بهداشتی و درمانی به مساحت ۲۰ هزار و ۹۱۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۵۱ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل و تجهیز و راه اندازی اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور و خریداری دستگاه سی.تی اسکن  برای این مرکز درمانی و... در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت مردم خوب این شهرستان انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز