خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران:

اشتغال جوانان بدون مهارت‌آموزی محقق نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۱۶۹

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت:یکی از نیازهای اساسی استان، اشتغال جوانان است و این امر بدون آموزش مهارت‌های لازم امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در نشست با مسئولین دانشگاه علمی و کاربردی استان مازندران گفت: یکی از نیازهای اساسی استان، اشتغال جوانان است و این امر بدون آموزش مهارت‌های لازم امکان‌پذیر نیست و متاسفانه امروز تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌ها هیچ مهارتی ندارند.

رقیه صفری در ادامه به ضرورت نیازسنجی در آموزش مهارت اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این ارزیابی از قبل صورت نگیرد و اگر نیاز جامعه را بررسی نکنیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. 
معاون استاندار مازندران از اعلام آمادگی استانداری مازندران برای همکاری با دانشگاه علمی و کاربردی صنایع چوب و کاغذ خبر داد و گفت: دانشگاه علمی و کاربردی صنایع چوب و کاغذ می‌تواند پایلوتی در استان باشد و اگر بسته‌های اجرایی خاصی دارید به ما اعلام کنید تا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.   

دانشگاه علمی و کاربردی چوب و کاغذ مازندران رتبه بالای کشوری دارد    

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مازندران نیز در ادامه گفت: من تجربه زیادی در آموزش عالی دارم اما باید بگویم که یک زمانی ما نیاز داشتیم به رشته‌های پزشکی اما در یک مقطع راه را اشتباه رفتیم و از رشته‌های مهارتی غفلت کردیم.  

شیخ الاسلام در ادامه افزود: استانداردهای آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی ما با استانداردهای جهانی برابر است اما درخصوص مهارت‌آموزی باید باورهای خود را اصلاح کنیم و به دنبال مراکزی باشیم که خلأ این نیاز را مرتفع کند.
وی گفت:آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی و کاربردی ازجمله این مراکز هستند اما مدارس آموزش فنی و حرفه‌ای ماموریت عام دارند و از بودجه دولتی استفاده می‌کند اما دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی از شهریه بچه‌ها استفاده می‎‌کند و بنا است ماموریت خاص داشته باشد.     
رییس دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی مازندران همچنین افزود: در جهان 7000 شغل تعریف شده است و ما تازه به 1000 شغل رسیدیم و باید شغل تعریف کنیم.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز