خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا کشف واکسن کرونا الزامی است/ 60 درصد تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۰۹۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه 60 درصد تخت‌های بیمارستان استان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است،گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا کشف واکسن کرونا الزامی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر حامد روحانی زاده بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با بیان اینکه موج دوم کرونا در استان مازندران همزمان با دیگر استان‌ها و استان‌های همجوار شیوع پیدا کرد اظهار کرد: در بررسی‌های آماری برگزاری جشن‌ها و میهمانی‌های خانوادگی و مسافرت مهم‌ترین عوامل شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی گرم شدن هوا و روشن شدن سیستم سرمایشی در محیط های بسته را دیگر عوامل شیوع ویروس کووید 19 برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه موج دوم کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد و این دلیل جهش پیدا کردن ویروس است گفت: تمامی شهرهای استان قرمز هستند و حتی در برخی از شهرها نظیر شهر آمل شدت شیوع این ویروس بیشتر بوده است.

وی با اعلام اینکه از هفت تیر تا هفت مرداد 21 هزار بیمار کرونایی در سطح استان داشتیم شمار بستری شدگان  بیمارکرونایی استان مازندران را یکهزار و 589 نفر اعلام کرد و گفت: شیب تند کرونا که روند افزایش داشته  کمی کم‌تر شده است امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شیب نزولی دست پیدا کنیم.

روحانی زاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: البته انجام برخی از فعالیت‌های اجباری با دستورالعمل بهداشتی متوقف شده است اما همچنان تاکید می‌شود از تجمع‌های بزرگ بویژه در شهرهایی که روند این بیماری بالاست؛ پرهیز شود.

وی به تعامل، همبستگی و همگرایی دستگاه‌های مختلف اجرایی در مهار ویروس کرونا اشاره کرد و از تلاش‌های این دستگاه ها و نیروهای فعال آنها قدردانی کرد.

روحانی زاده با بیان اینکه 60 درصد تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، یادآور شد: با وجود شدت گرفتن بیماری کرونا در موج دوم اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانست نیازمندی‌های مراکز درمانی را مرتفع کند و هیچ بیماری بدون تخت نماند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هرگونه مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و جراحی‌ها و روند غیر ضروری درمانی ممنوع و به دوران بعد از شیوع کرونا انتقال پیدا کرد.

وی ادامه داد: این بیماری زمانی مهار می‌شود که داروی اختصاصی یا واکسن مورد نظر کشف شود در غیر اینصورت رعایت تمامی دستوالعمل های بهداشتی الزامی است.

روحانی زاده با اعلام اینکه 26 استان کشور درگیر کرونا هستند استان مازندران را در شمار 10 استان نخست برشمرد و افزود: بنا به دستور ستاد کرونا انجام هرگونه مراسم مذهبی، اجتماعی و همایش‌ها در شهرهای قرمز تعطیل است

روحانی زاده گفت: نگرانی ما از برگزاری مراسمات پیش رو نظیر عرفات و محرم است که مهار کردن اجتماعات بزرگ  سخت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز