خبرگزاری کار ایران

معاون دارو غذای دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

با پزشکان متخلف برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۴۹۸

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تجویز اینگونه داروها ضمن آن که نتایج آنچنانی برای بیماران کرونا ندارد؛ برای بیماران خاصی که نیاز مبرم به این نوع داروها دارند؛ مشکلات زیادی را فراهم می سازد.

به گزارش "ایلنا" از ساری،محمد رضا شیران در جمع خبرنگاران گفت: داروهایی که برای درمان بیماران کرونا در قالب پروتکل های وزارت بهداشت تایید شده اند و یا این که در قالب طرح های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تعریف می شوند، تحت پوشش می باشند.

معاون غذا  داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رفتار برخی پزشکان که بعضاً داروهای خاص و گران قیمتی همچون "آی. وی. آی.جی" را برای بیماران کرونا تجویز می کنند؛ انتقاد کرد و گفت: تجویز اینگونه داروها ضمن آن که نتایج آنچنانی برای بیماران کرونا ندارد؛ برای بیماران خاصی که نیاز مبرم به این نوع داروها دارند؛ مشکلات زیادی را فراهم می سازد.

شیران با هشدار به پزشکانی که برخلاف پروتکل های درمانی داروهای خاص و گران قیمت را برای بیماران کرونا تجویز می کنند؛ گفت: رفتار و اعمال این گونه پزشکان را رصد کرده و متخلفان را به نظام پزشکی و کمیسیون ماده 11 معرفی می کنیم.

وی با بیان این مطلب که منابع هنگفتی از سوی دولت برای تامین دارویی همچون " آی. وی. آی.جی" که مخصوص بیماران دارای نقص سیستم ایمنی است؛ هزینه می شود؛ گفت: با تجویز این نوع داروها نه بیماران کرونایی نتیجه مطلوب می گیرند و نه بیماران واقعی می توانند از این نوع داروهای موثر بهره مند شوند.

وی با رد تاثیرات مثبت شربت هایی با منشاء گیاهی  که اخیراٌ برای درمان کرونا در استان توسط چند نفر پزشک تولید و تبلیغ شده اند؛ گفت: متاسفانه این نوع شربت با قیمت های گزافی در استان مازندران به فروش رسیده و استفاده کنندگان از این نوع شربت به مراجع قضایی شکایت کرده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام خبر پیگیری و برخورد قضایی با عاملان این قضیه در بحث تولید و توزیع ماسک در استان هم گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر تولید و توزیع ماسک های صنعتی و خانگی نظارت کامل دارد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی گفت: ماسک هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مراکز تحت پوشش قرار می گیرند توسط یک کارخانه تولید می شوند که کاملاً استاندارد بوده که البته به دلایلی این واحد نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و ما به طور جدی موضوع را رصد می کنیم.

وی درباره کیفیت ماسک های توزیعی در داروخانه ها نیز گفت: مجوز موقت سه ماهه تولید این نوع ماسک ها توسط معاونت غذا و دارو صادر می شود و در این خصوص به تعداد زیادی از واحدها مجوز تولید داده ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز