خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران مطرح کرد:

خلاء نیروی خانم یکی از چالش‌ها در آمبولانس 115 / نوسازی نیمی از ناوگان اورژانس مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۶۲۴

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران خلاء نیروی خانم را در آمبولانس 115 یکی از چالش‌هایی دانست که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با آن مواجه است.

به گزارش ایلنا، دکتر یحیی صالح طبری صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی یکی از کلیدی‌ترین بخش نظام سلامت است و پای کار بودن این مرکز بر اساس میزان تقاضای مردم و امکانات خودمان از ضروریات است.

وی به فعالیت  ۹۲ پایگاه جاده‌ای و شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان اشاره کرد و افزود: تنها پایگاه هوایی اورژانس کشور مختص دانشگاه مازندران است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران با بیان اینکه  این مرکز طی دو هفته اخیر بیش از ۱۵ سورتی پرواز برای انتقال بیماران انجام داده است، گفت: تلاش کردیم تمامی آمبولانس‌های استان به تجهیزات پیشرفته و موبایل آی سی یو( icu)  و سی سی یو(ccu) سیار مجهز شوند.

وی افزود: تقریباً ۲۰ دستگاه آمبولانس به سیستم سی پی یو سیار مجهز شده است و اقدام برای نوسازی بیش از ۵۰ درصد ناوگان اورژانس در استان در دستور کار قرار گرفته است.

صالح طبری با عنوان اینکه در محورهای استان آمبولانس‌های کمک دار بکارگیری شده است به وجود 10 پایگاه کانکس‌دار در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا با کمک خیران این پایگاه‌ها را از کانکس خارج کنیم.

وی با اعلام اینکه  29 هزار 500 ماموریت توسط اورژانس دردر سه ماهه سالجاری انجام شده است ،گفت: این میزان نسبت به سه ماه اول سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است و این کاهش به دلیل کاسته شدن سفرها و تغییر شرایط به دلیل بروز کرونا بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران افزود: شمار بیماران انتقال یافته به مراکز درمانی در سال جاری افزایش یافته است و در ابتدای شیوع کرونا برای هر شهرستان یک آمبولانس ویژه درنظر گرفته بودیم و با سخت‌تر شدن شرایط از تمامی آمبولانس‌های پشتیبان نیز استفاده کردیم.

صالح طبری با بیان اینکه 140 آمبولانس در این مرکز وجود دارد ، افزود: به طور متوسط هر دو پایگاه اورژانس دارای سه دستگاه آمبولانس هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 90 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند، یادآور شد که تمام آمبولانس‌های این مرکز روزانه ضدعفونی می‌شوند .

صالح طبری همچنین گفت: در این ایام تعداد بیماران تنفسی که به مراکزبهداشتی درمانی بیمارستانی منتقل شدند، افزایش یافت.

وی به کمبود پایگاه اورژانس در مرکز استان با جمعیت بیش از 400 هزار نفر اشاره کرد و این مهم را عدم نداشتن نیروی انسانی متخصص عنوان کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران به خلاء نیروی خانم در عملیات اضطراری و امداد رسانی در اورژانس 115 اشاره کرد و گفت: به کرات پیش آمده که یک خانم به دلایل مختلف نیاز به امدادرسانی زن در آمبولانس دارد اما به دلیل نبودن پرسنل زن در آمبولانس این اتفاق نمی افتد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز