خبرگزاری کار ایران

عذرخواهی ازطولانی شدن تخلیه میدان‌ تره بارساری:

تاخیر به بهانه کرونا/ انتقال میدان بار ساری تا پایان شهریور

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۱۳

غرفه‌داران میدان میوه و تره بار مرکز مازندران با مهلت دوماهه فرماندار ساری تا پایان شهریور امسال به کمربندی ساری - قائمشهر منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ساخت بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار مازندران در ساری که از سال 1386 در کمریندی ساری به قائم‌شهر آغاز شده است، تا کنون و پس از گذشت 12 سال، هنوز به اتمام نرسیده است.

تنها میدان میوه و تره‌بار ساری که با نام میدان قرق در کمربندی غربی این شهرستان واقع شده است یکی از میادین تأمین میوه در بخش مرکزی و شرق استان محسوب می‌شود که که مالکان آن مشتمل بر 19 نفر، 24 سهام‌دار و 94 حجره است که تمامی حجره‌ها فی‌مابین سهامداران با سند مالکیت و سرقفلی واگذار شده است.

به دلیل واقع شدن این میدان تامین میوه در کمربندی غربی به قائمشهر حجم ترافیک در این مسیر افزایش یاف که علاوه بر نازیبایی چهره شهر به کلاف سردرگمی تبدیل شده است.

فرماندار ساری هم پس از چند مرحله بازدید میدانی از این پروژه و برگزاری جلسه با اعضای هیئت مدیره میدان میوه و تره‌بار مرکز استان بر تسریع روند ساخت پروژه جدید تاکید و بر جابجایی این مکان به مکان جدید تا پایان تیرماه تاکید کرد.

او تاکید کرد که حجره‌داران میدان قرق از کمربندی غربی به میدان جدید در کمربندی ساری به قائم‌شهر منتقل شوند تا با انتقال به این مکان بار ترافیکی سنگین شهری که موجبات مشکلات فراوانی برای شهروندان مرکز استان و سایر افرادی که قصد عبور از کمربندی غربی ساری را دارند، برداشته شود.

با توجه به زمان تعیین شده از سوی فرماندار ساری اما پروژه جدید ناتمام ماند و مشکلات سر جای خود ماند .

تاخیربه دلیل کرونا

امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران امروز در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات و موانعی همچون شیوع ویروس کرونا در سرعت اجرای پروژه ساخت میدان میوه و تره‌بار جدید ساری تأثیرگذار بود، اظهار کرد: مشکلات پیش‌آمده موجب تعویق در انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری شد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم شریف شهرستان ساری به دلیل مشکلات تردد و ترافیکی پیش‌آمده و مسئولان شهرستان بخصوص فرماندار مرکز استان مازندران که به جد پیگیر رفع موانع و تسریع در اجرای این پروژه بوده‌اند، گفت: اعضای اتحادیه و غرفه داران میدان میوه و تره‌بار ساری این خواهش را از فرماندار مرکز استان دارند که با در نظر گرفتن شرایط جدید اجرای این پروژه و تعهدات پیمانکار در مراجع قضایی با مهلت 2 ماهه درخواستمان جهت انتقال میدان میوه و تره‌بار موافقت کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران با اشاره به رفع تمام موانع و حمایت‌های فراوان مسئولان مرکز استان در جهت سرعت بخشیدن به این پروژه گفت: باوجوداینکه کارفرما و پیمانکار پروژه میدان جدید میوه و تره‌بار ساری بخش خصوصی‌ است اما مسئولان شهرستان بخصوص فرماندار مرکز استان برای آسایش شهروندان و رفع موانع ترافیکی کمربندی ساری به‌طور جد به حل موانع این پروژه ورود و کمک‌رسان اتحادیه و سهام داران این پروژه بودند.

فخرآوران یادآور شد در صورت موافقت فرماندار شهرستان ساری با مهلت 2 ماهه درخواستی ما به‌طورقطع انتقال میدان میوه و تره‌بار در شهریورماه جاری عملی خواهد شد.

مکان جدید بازار میوه و تره‌بار در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار در دست ساخت است که نسبت به میدان فعلی حدود ۱۹ هکتار مساحت بیشتری دارد. در این میدان قرار است حداقل ۱۵۵ حجره واگذار شود که نسبت به میدان فعلی تعداد غرفه‌ها ۳۰ درصد بیشتر می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز