خبرگزاری کار ایران

طنین همدلی؛

زنگ مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در مازندران به صدا در آمد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۲۵۸

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه استان با هدف توزیع بسته کمک معیشتی بین آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا بعدازظهر امروز یکشنبه با ریاست آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان، نهضت کمک مومنانه در استان مازندران همزمان با سراسر کشور تشکیل شد و همه مردم به توصیه مقام معظم رهبری عمل کردند و اتفاقاتی که طی این مرحله رخ داد جلوه‌های بسیار زیبایی را به تصویر کشید.

مردم مومن و ولایتمدار خطه سبز مازندران در اولین مرحله از رزمایش کمک مومنانه بار دیگر حماسه همدلی را در کشور طنین انداز کردند.

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه استان با هدف توزیع بسته کمک معیشتی بین آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا بعدازظهر امروز یکشنبه با ریاست آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران آغاز شد و او تاکید کرد که باید از تمام ظرفیت‌ها ، به ویژه خیران برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر ناشی از کرونا استفاده شود.

همچنین در این نشست بر حفظ آبروی نیازمندان ، دقت و نظارت درتوزیع بسته‌های معیشتی بین مردم از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید شد.

 آیت الله محمدباقر لائینی در این نشست به لبیک مردم مازندران به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه همزمان با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بسیاری از دستگاه‌های اداری، دولتی، خصوصی و مردم این استان در مرحله اول کمک مومنانه حماسه‌ی بزرگی خلق کردند که در جای خود قابل تحسین است.

وی افزود: تا مادامی که این ویروس و بیماری کرونا وجود دارد فضای همدلی و کمک مومنانه باید ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با یادآوری اینکه در مرحله اول بیش از 300 هزار سبد کالا به ارزش 124 میلیارد تومان بین خانواده‌های هدف توزیع شد، ارزش هر سبد کالا را 350 تا 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر چه این کار بسیار پسندیده بود اما این میزان کمک کفایت نمی‌کند و باید مرحله دوم نهضت کمک مومنانه آغاز شود.

آیت الله لائینی افزود: از بسیجیان و سپاهیان گرفته تا خیران و روحانیان و بخش‌های خصوصی همه و همه دوشادوش هم ایستاده‌اند تا این نهضت مومنانه انجام شود.

وی ادامه داد: کمک مومنانه مرحله دوم در سه مرحله به جامعه هدف اهدا می‌شود مرحله اول در دهه ولایت، مرحله دوم دهه عاشورا و مرحله سوم دهه آخر ماه صفر.

آیت الله محمدی لائینی به نقش خیرین در این نهضت مومنانه اشاره و خیرین را بزرگترین سرمایه اجتماعی برشمرد و گفت: در توزیع کمک‌های معیشتی علاوه بر جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد دیگر نیازمندان نیز شناسایی و ضمن حفظ کرامت انسانی به آنان اهدا شود.

کمیته شناسایی محرومین تشکیل شود

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست همکاری خود را برای اجرای مرحله دوم کمک مومنانه اعلام کرد و گفت: امروز در مرحله دوم نهضت کمک مومنانه، باید با هم‌افزایی و به خدمت گرفتن همه توان مجموعه خصوصی و دولتی و انقلابی کار ارزشمندی را برای مردم انجام داد.

وی افزود: برای انجام خدمات مطلوب‌تر ضرورت دارد کمیته شناسایی برای احصاء نیازمندان تشکیل شود تا خانواده‌های نیازمند از کمک‌های مومنانه دراین مرحله منتفع شوند.

سرهنگ مسلمی کمیته رصد و پایش وکمیته گروهای مردم نهاد را برای انجام مرحله دوم این نهضت لازم دانست و گفت: بهتر است همه دستگاه‌ها ذیل ستاد ائمه جمعه قرار بگیرند تا کارها هدفمندتر انجام شود.

طرح قربانگاه ابراهیمی در مازندران اجرا می‌شود

مدیر کل کمیته امام خمینی(ره) مازندران هم شمار خدمات بگیران کمیته امداد استان را 76 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: 180 مرکز نیکوکاری در کنار مساجد و 1500 شورای زکات هم در امر کمک به نیازمندان در این نهاد خدمات رسان فعال هستند.

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه در مرحله نخست کمک مومنانه 204 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد استان از جهزیه برخوردار شدند گفت: بسیج سازندگی هم دو میلیون تومان برای کمک به تهیه جهزیه نو عروس به کمیته امداد کمک کرده است.

وی به طرح « قربانگاه ابراهیمی» در استان مازندران اشاره کرد و توضیح داد: قرار است 5 هزار گوسفند در روز عید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ذبح و با همکاری مراکز نیکوکاری بین نیازمندان استان توزیع شود.

حجت الاسلام عالیشاه گفت: بنا داریم در ماه محرم غذای گرم را بین نیازمندان توزیع کنیم.

توزیع 220 بسته معیشتی با هدف دستگیری قشر ضعیف جامعه

سید رضا هادیان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل در مازندران از اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی در استان خبر داد و گفت: 220 هزار بسته مرغ در این مرحله بین قشر ضعیف جامعه توزیع می شود.

وی افزود: مرحله اول رزمایش نیز با توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی درماه مبارک رمضان توسط ۲۰۰ گروه مختلف جهادی و خیرین دربین مردم مازندران توزیع و به پایان رسید.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل در مازندران گفت: در رزمایش بعدی نیز لوازم التحریر و پوشاک توزیع می‌شود.

راه‌اندازی «سامانه سخا» جهت ساماندهی کمک‌های مردمی در مازندران

مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران از راه‌اندازی سامانه سخا جهت ساماندهی کمک‌های مردمی و شناسایی نیازمندان در این استان خبر داد و گفت: دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی در این سامانه ثبت‌نام و لیست مددجویانشان را وارد می‌کنند .

علی رجبی افزود: سامانه سخا جهت ساماندهی و یکپارچه سازی کمک‌های مردمی، جلوگیری از موازی کاری، ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان و اقشار آسیب پذیر طراحی شده است.

او ادامه داد: سامانه سخا (سخاوت ایرانیان) طوری طراحی شد که امکان ثبت توسط گروه‌های مردم نهاد در آن امکان‌پذیر نیست از اینرو بخشی از افراد که تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفتند مانند کارگران فصلی از این طرح جا می‌مانند بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا این افراد شناسایی و از بسته‌های معیشتی بهره‌مند شوند.

رجبی بهره‌مندی خیرین  را برای اجرایی شدن گام دوم طرح مومنانه مهم دانست و بر این موضوع تاکید کرد.

قرارگاه رسانه‌ای تشکیل شود

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران هم نقش رسانه‌ها را در بازتاب این کار خیرخواهانه موثر دانست و بر بهره‌گیری رسانه‌ها برای ترویج این کمک خیزخواهانه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه رسانه‌ای و فرهنگی موجب می‌شود تا کمک‌های مومنانه در بین اقشار مختلف جامعه نمود پیدا کرده و در شرایط اقتصادی فعلی امید بین مردم تزریق شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: اگر شرایط اقتصادی جامعه سخت است اما مردم همچنان پای کار بوده و فرامین رهبری را به خوبی اجرا می‌کنند.

فرامین رهبری در نیمه شعبان یک راهبرد مهم در اجرای طرح کمک مومنانه و حمایت از نیازمندان بوده است که برای تحقق آن با تشکیل ستادی، امیدواریم به صورت منسجم و منظم بتوانیم این کمک‌ها را جمع آوری و توزیع کنیم و البته اجرای طرح کمک مومنانه در واقعی اقدامی است تا با کمک خیرین بتوانیم ضمن کاهش بخشی از مشکلات آسیب‌دیدگان لبخند شادی را بر چهره آنها بنشانیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز