خبرگزاری کار ایران

برای جهش تولید؛ اول باید شرایط کسب‌ وکار فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۴۰۵

چرخ تولید در سطح مختلف بر دوش کارگر است در ابتدایی‌ترین سطح در واحدهای تولیدی، اقتصادی، صنعتی تا پیچیده‌ترین مراحل فنی به جرات می‌توان گفت که چرخ تولید و استقلال و اشتغال و درآمد بر دوش کارگران جامعه می‌چرخد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تکیه‌بر توان داخلی و استفاده از این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی مدون و حساب‌شده با توجه به تحریم ها تنها راه شکوفایی اقتصاد بوده و توجه بیش‌ از پیش به تولید و برداشتن قدم‌های بلندتر در این بخش راهکار شکوفایی و رونق اقتصادی است.

چرخ تولید در سطح مختلف بر دوش کارگر است در ابتدایی‌ترین سطح در واحدهای تولیدی، اقتصادی، صنعتی تا پیچیده‌ترین مراحل فنی به جرات می‌توان گفت که چرخ تولید و استقلال و اشتغال و درآمد بر دوش کارگران جامعه می‌چرخد به آن‌ها باید تبریک گفت و تجلیل کرد.

البته در کنار کار، هرکسی دستمزد دارد اما در جامعه اسلامی متناسب بافرهنگ اسلامی کار، نگاه کارگران ما در همه واحدهای تولیدی، صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، زیرساخت‌ها بر این است که کشور را به اوج بالندگی برسانند در شرایطی که خیلی‌ها تلاش می‌کنند مانع این پیشرفت بشوند و جاده پیشرفت و ترقی را قطع کنند.

البته ضمن انجام کار و تلاش، یک اراده و عزم جدی وجود دارد به‌عنوان اجرای سیاست‌های راهبردی نظام که مبنای ایدئولوژیک و اعتقادی پیدا می‌کند. در سال جاری نقشه راه یا همان برنامه راهبردی نظام به‌عنوان جهش تولید در کلام مقام معظم رهبری جاری شد یک انتظار بالاتر و جدی‌تری را از جامعه، مسئولان و متصدیان تعریف می‌کند.

محور کار کارگر است اما طبیعی است تصمیم سازان، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان و همچنین حامیان کار و تلاش جامعه باید در این مسیر گام بردارند، راه را هموار کنند، سرعت بیشتری به روند کار بدهند تا مسیر تسهیل و ظرفیت‌سازی بیشتر شود.

کارگران نیروهای محقق کننده جهش تولید کشور هستند و امروز سخن گفتن از جهش تولید بدون توجه به کارگر و نیروی کار سخن گزافی است و حتماً جهش تولید محوری‌ترین نکته آن کارگر و نیروی کار است و البته این نیرو و همت در کشور وجود دارد نکاتی است که رئیس قوه قضائیه هم بر آن تأکید دارد و در سخنانش به نقش کارگران در تحقق جهش تولید اشاره می‌کند.

هرچند کارگران رکن مهم تحقق شعار جهش تولید هستند اما تولید مستلزم فراهم آوری برخی زیرساخت‌هاست؛ در استان مازندران یک سری ظرفیت‌ها و واحدهای تولیدی داریم که به‌اندازه ظرفیت اسمی خودشان فعال نیستند یک سری واحدهای تولیدی نیمه فعال و برخی هم راکد که باید فعال شوند و البته یک سری ظرفیت‌ها داریم که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

اینکه برای تولید ظرفیت‌سازی کنیم و متناسب با این تولید نیروی بیشتر، ثروت بیشتر و اشتغال بیشتر نیز لازم است و قطع یقین با تحقق این موارد؛ سطح رفاه جامعه نیز افزون‌تر می‌شود کما اینکه جامعه کارگری که سنگ زیرین این آسیاب است و بار سنگین را به دوش می‌کشد مثل همیشه در میدان حضور دارد و پای‌کار است.

بر این اساس برای جهش تولید باید زمینه بهبود شرایط کسب‌وکار تولید را بیش از گذشته فراهم کنیم و با مدیریت صحیح، از ظرفیت‌های خوب کارگران سخت‌کوش که چرخ زیرین تولیدند، در این راستا استفاده کنیم؛ بدون شک حمایت از این قشر تأثیر مستقیم بر کیفیت و تداوم تولید خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز