خبرگزاری کار ایران

بازگشت میهمان ناخوانده به ۱۳ شهر شمالی؛

مازندران سبز ، قرمز شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۵۱

با اوج‌گیری کووید 19 و جولان این ویروس در استان مازندران رنگ 13 شهر مازندران قرمز شد و بار دیگر محدودیت‌های کرونایی به استان بازگشت.

به گزارش ایلنا، شیوع ویروس منحوس کرونا در هفته‌های اخیر موجب شد بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار بگیرند. استان مازندران نیز که در هفته‌های اخیر در وضعیت هشدار قرار داشت، هم‌اکنون قرمز شده و متأسفانه برگزاری مراسم در تالارها مهمانی‌ها و دورهمی ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مهمترین عامل شیوع مجدد کووید 19در این استان شد و سطح اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به کرونا در این استان افزایش یافت.

آمار افزایشی تست مثبت کرونا در برخی بیمارستان‌های آمل هم حکایت از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دارد و دلایل مهم افزایش صعودی تعداد ابتلا شهروندان این شهر به بیماری کرونا ناشی از اصرار بیش‌ازحد برخی خانواده‌ها به برپایی جشن عروسی به هر دلیلی در شرایط بسیار بحرانی این بیماری اعلام شد.

وضعیت کرونایی موجود برخی از شهرهای مازندران بازارها، پارک‌ها و اماکن عمومی را به تعطیلی کشاند و محدودیت‌های جدید در ستاد مقابله با کرونا به تصویب رسید ممانعت از ورود شهروندان بدون ماسک به اتوبوس‌های درون‌شهری، تاکسی‌ها و عدم استفاده از ظرفیت کامل مسافر در این خودروها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری آزمون دانشگاه‌ها تأکید شد.

 با افزون شدن تعداد شهرهای قرمز و جولان کرونا مسئولان این استان همگان را به رعایت مسائل بهداشتی فراخوانده‌اند تا بتوان روند افزایشی این بیماری را کنترل کرد. هم‌چنین الزام آورشدن شهروندان به استفاده از ماسک یکی از جدی‌ترین و بهترین روش برای پیشگیری اولیه از بیماری کرونا اعلام شد و درعین‌حال بر شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از سوی پزشکان تأکید شد.

اپیدمی کرونا رو به افزایش است و درخواست وزارت بهداشت این است که محدودیت‌ها و سختگیری‌های اجتماعی با رعایت اصول بهداشتی به‌صورت هوشمند برگردد.

گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در روز قبل حاکی از افزایش بیماران کرونایی در استان دارد و به گفته‌ او شمار بستری‌شده‌های کرونایی از مرز هزار و 300 هم گذشت.

دکتر موسوی در مواجهه با این شرایط استفاده از ماسک را یکی از جدی‌ترین و بهترین روش برای پیشگیری اولیه از بیماری کرونا دانست و تأکید کرد، برگزاری هرگونه مراسمی که با تجمعات افراد همراه باشد ممنوع است.

وی افزود: متأسفانه بیشتر انتقال‌ها در زمانی صورت گرفته که فرد هیچ علائمی نداشته و در ارتباط با اعضای خانواده و دورهمی‌ها این ویروس را انتشار داده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با ابراز نگرانی از شیوع مجدد این ویروس و بیان اینکه در دو هفته اخیر با صعودی شدن روند ابتلا به کووید ۱۹ در مازندران زنگ خطر وضع قرمز به صدا درآمد، از هم‌وطنان خواست با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۱.۵ تا ۲ متر از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: برپایی هرگونه اجتماع در این شهرستان ازجمله نماز جمعه‌ها، تالارها و مراسم عروسی و عزا ممنوع است و تمام دستگاه‌های اداری موظف به استفاده از ماسک در محیط کاری هستند.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرهای آمل، بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر، در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

حال که استان سبز مازندران در شرایط کنونی با بیماری و ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، رعایت الزامات بهداشتی برای مهار این مهمان ناخوانده ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز