خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار؛

نخستین مجتمع آموزشی گردشگری مازندران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۶۴

نخستین مجتمع آموزشی گردشگری مازندران امروز با حضور استاندار در روستای هدف گردشگری ورسک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، روستای ورسک در شهرستان سوادکوه یکی از روستاهای هدف گردشگری است با 200 خانه قدیمی و 70 خانه بازسازی شده که سه خط طلا راه‌آهن از جاذبه‌های گردشگری ویژه آن است.

پل ورسک که از بزرگ‌ترین پل‌های راه‌آهن کشور است با بیش از 110 متر ارتفاع و 66 متر دهانه در ارتفاعات روستای ورسک روی دره ورسک (عباس‌آباد) در مسیر راه‌آهن سراسری شمال-جنوب قرار دارد. مجتمع آموزشی گردشگری ورسک که امروز با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افتتاح شد، درست در همین دره واقع شده است. این مکان پیش از این مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی حضرت زینب (س) بود و بعد از سال‌ها خالی ماندن از دانش‌آموز، از سال گذشته به همت سازمان دانش‌آموزی استان و همکاری آموزش و پرورش، توسعه و نوسازی مدارس و استانداری مازندران پروژه بازسازی و بهسازی آن برای تبدیل شدن به مجتمع گردشگری کلید خورد.

مجتمع شامل سه ساختمان خوابگاه، رستوران و موزه-مدرسه است که ظهر امروز ساختمان خوابگاه آن با ظرفیت پذیرش دست‌کم 50 نفر در 7 سوئیت افتتاح شد.

طرح گردشگری دانش‌آموزی در پنج قطب کشور در سازمان دانش‌آموزی کشور بنا نهاده شد و گرچه در استان یزد برای نخستین بار مطرح شد اما در قطب شمال با پیش‌قراولی مازندران عملیاتی شد. در طرح گردشگری دانش‌آموزی، این بار طبیعت و سنت و بوم کلاس درس دانش‌آموزان است تا دوستی با طبیعت و احترام به آن را در کنار زندگی اجتماعی بیاموزند. مجتمع گردشگری دانش‌آموزی ورسک آغازی است بر بهره‌وری از مکان‌های بدون استفاده آموزش و پرورش تا هم به اقتصاد این نهاد یاری رساند هم اوقات فراغت دانش‌آموزان را در محیط‌هایی سالم چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی فراهم آورد.

سازمان دانش‌آموزی از آبان 98 بازسازی این سه ساختمان را به شکلی جهادگونه آغاز کرد تا جایی که استاندار مازندران در آیین افتتاح آن پیشرفت و به سرانجام رسیدن این پروژه را «نمونه مطالبه‌گری و هدفمندی» و «به سرانجام رساندن کار در تنگاها» خواند. مدیرکل آموزش و پرورش این مجتمع را آغازگر بهره‌وری از فضاهای بلااستفاده و خالی از دانش‌آموز آموزش و پرورش برشمرد و خبر از آغاز این برنامه در شهرستان‌ها داد.

از نقاط قابل توجه این پروژه تبدیل یک مدرسه قدیمی از دوره رضا پهلوی است که قرار است تبدیل به موزه-مدرسه شود و گردشگران بخصوص دانش‌آموزان را با حال و هوای مدارس قدیم آشنا کند.

قربان‌علی شیرزاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعتباری که سال 98 برای این پروژه در نظر گرفته شد را 500 میلیون به شکل اسناد خزانه اسلامی اعلام کرد که جدا از آن برای تأسیسات خوابگاه 150 میلیون به صورت نقدی نیز هزینه شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز