خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در مازندران 22درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۲۵

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: فوتی‌های ناشی از تصادفات وسایط نقلیه در این استان طی سه‌ماهه امسال 130 نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی عباسی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی طی سه‌ماهه سال جاری، اظهار کرد: از کل تلفات تصادفات محور درون‌شهری 40 ، جاده‌های برون‌شهری ۸۲ و راه روستایی ۸ مورد گزارش‌شده است.

وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۲۵، آمل با ۲۳ و بابل با ۱۲ مورد و کمترین در شهرستان‌های رامسر، گلوگاه و سوادکوه هرکدام با یک مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در زمان وقوع تصادف ۳۸ نفر راننده، ۳۱ نفر موتورسوار، ۳۰ نفر عابرین پیاده و ۲۷ سرنشین و چهار دوچرخه‌سوار فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت‌شده است ، افزود: در سه ماه امسال، دو هزار و ۷۱۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: فوتی‌های ناشی از تصادفات وسایط نقلیه در این استان طی سه‌ماهه امسال 130 نفر (10 مرد مابقی زن) بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش‌یافته است.

عباسی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز