خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

شعاردادن کار ما نیست؛ به کارگران بدهکاریم/فراکسیون کارگری مجلس با هیچکس تعارف نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۶۱

رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم گفت:تعامل مثبت و سازنده با تمامی کمیسیون ها و تشکل های کارگری و کارفرمایی را به طور جدی پیگیری خواهم کرد.

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: شعار دادن کار ما نیست؛ ما به جامعه شریف کارگری و کارفرمایی بدهکاریم ؛ اینان ارکان مهم تولید و پویایی صنعت هستند!

وی افزود: فراکسیون کارگری محفلی تشریفاتی نخواهد بود؛ تصمیمات این فراکسیون را به کمیسیون های مهم مجلس خواهیم برد و مبنای تصمیم سازی های مهم در خانه ملت؛ همین فراکسیون خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مشکل امروز جامعه کارگری و کارفرمایی را نبود گفتمان صحیح و منطقی میان آنان دانست و گفت: تقویت جایگاه قوانین کار و تامین اجتماعی؛ تقویت جایگاه تامین اجتماعی و پرهیز از دخالت دیگران در امورات داخلی سازمان تامین اجتماعی؛ تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی؛ تلاش برای رفع موانع تولید و اشتغال و بررسی راهکارهای حفظ امنیت شغلی نیروی کار از جمله برنامه های مهمی هستند که در دستور کار اعضای فراکسیون کارگری مجلس خواهند بود.

بابایی کارنامی از تشکیل مجلس کارگری در فضای مجازی صحبت کرد و گفت: این فراکسیون حوزه فعالیت خود را از صحن مجلس به میان جامعه برده و فراکسیونی به وسعت ایران خواهد بود.

او افزود: تاکید می کنم فراکسیون کارگری تشریفاتی نخواهد بود و سخنگوی جامعه کارگری و مشکلات این قشر شریف را بازتاب خواهد نمود؛ گفت وگو با ارکان دولت و وزارتخانه های اقتصادی و فعالان بخش خصوصی پیرامون راهکارهای پویایی صنعت و خروج از بن بست ها را به جد پی گیری و نتیجه اقدامات را به مردم و خصوصا کارگران اعلام خواهیم کرد.

بابایی کارنامی با اشاره به اقدام مثبت دولت در واگذاری 32 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های دولتی به تامین اجتماعی بابت مطالبات برجای مانده این سازمان و ضمن تبریک فرارسیدن 25 تیرماه روز تامین اجتماعی گفت: با وجود اصلاح بخشی از حقوق بازنشستگان در قالب طرح همسان سازی حقوق آنان؛ میزان دریافتی این عزیزان با عدالت اجتماعی و اقتصادی همخوانی ندارد و این روند باید با قدرت ادامه داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از نوع نگاه برخی افراد در مجلس به مشکلات جامعه کارگری گفت: من عاشق کارگران هستم و اگر در مراسم آغاز به کار مجلس یازدهم با لباس مقدس کارگر حضور داشتم، هدفم تبیین جایگاه بالای کارگران در محافل مهمی همچون مجلس بود.

وی حضور نمایندگان متعدد جامعه کارگری در محفلی همچون خانه ملت را موجب تقویت تشکل های کارگری و نیروی کار دانست و گفت: سعی می کنم نماینده شایسته کارگران در مجلس، کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری باشم .

وی در پایان گفت: در مجلس ناظری تیزبین و هشیار در مورد مسائل کارگری و تامین اجتماعی خواهم بود و نظارت دقیقی بر آنچه می گذرد خواهیم داشت و اجازه نمی دهم حقوق کارگران و بازنشستگان تضییع گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز