خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر در مازندران؛

کرونا در مازندران و تعطیلی شهرهای قرمز کرونایی

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۴۵۸

قرمز شدن وضعیت کرونا در هفت شهر مازندران و افزایش دو برابری سرعت انتقال ویروس کرونا، بازگشت محدودیت‌ها و ضرورت رعایت بیشتر قوانین بهداشتی را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، با کمرنگ شدن رنگ و روی این ویروس همه خیال می‌کردیم که بی صدا و خاموش رفته است اما افزایش آمار افرادی که این بیماری در وجودشان خانه کرده تمامی محاسبات را به هم ریخته است.

اکنون هفت شهر آمل، بابل، بهشهر، رامسر، محمودآباد، سوادکوه و نوشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند درحالی‌که برخی شهرهای دیگر مانند قائم‌شهر نیز در وضعیت نارنجی به سر می‌برند. گرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا اعلام شد و ماه‌هاست که بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی تأکید می‌شود، اما مازندران که این روزها در شرایط بازگشت قرارگرفته است که به نظر می‌رسد همین رعایت‌نکردن‌ها و محیط‌های بسته مهم‌ترین فاکتور برای گسترش این بیماری بوده است و متولیان استان درصدد آن‌اند تا به هر شکلی شده از تجمع افراد در محیط‌های بسته، مسقف و کوچک جلوگیری کنند.

شیوع ویروس کرونا که این روزها مهم‌ترین دغدغه والی استان شده است جلسات متعددی را برای ارائه راهکار مناسب در جهت کنترل این بیماری در سطح استان برگزار کرده است او وضعیت فعلی استان را ناشی از مراودات در بازار، عدم رعایت مردم و عادی انگاری در مقابله با موضوع کرونا، یا کم‌توجهی دست‌اندرکاران عنوان  و بر اجرای برنامه‌های محدودکننده تأکید کرد و گفت : هدف اصلی ما از اجرای برنامه‌های محدودکننده، ایجاد توازن بین میزان پیشروی بیماری و توان درمانی استان است و به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهیم معیشت و کسب‌وکار مردم تعطیل شود لیکن اگر جان مردم درخطر باشد ناگزیر باید تصمیمات محدودکننده را جدی‌تر کنیم.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه هیچ مراسمی در شهرهای با وضعیت قرمز نباید برگزار شود، گفت که اداره صمت، اماکن با کمک نیروهای بسیج باکار میدانی و عملیاتی نسبت به این موضوع اقدام نمایند چراکه حفظ جان و سلامت مردم خط قرمز ما در مقابله با کروناست.

حسین زادگان افزود: باید ضدعفونی معابر و مکان‌های مهم، نظارت بر بازار و تبلیغات محیطی برای تقویت فرهنگ‌سازی و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و عمومی با جدیت تداوم یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی و شیوع بالای کرونا، شهر‌های استان اصلا شرایط پذیرایی مسافران مناطق مختلف کشور را ندارد، تصریح کرد: البته امکان بستن کامل جاده‌های ارتباطی به مازندران با توجه به چرخه و حیاط اقتصادی وجود ندارد، اما برخی محدودیت‌های گذشته در جاده‌های استان اعمال خواهد شد.

استاندار مازندران تأکید کرد که باید از تجمع افراد در محیط‌های بسته و کوچک که تهویه مناسب ندارند و نیز برپایی مراسم عروسی در تالار، باغ و حتی در منزل که باعث تجمع افراد می‌شود جلوگیری کرد.

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت مانند روزهای گذشته استان مازندران را همراه با استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی، خراسان رضوی در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، اصفهان،گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در  استان‌های در وضعیت هشدار برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اطلاعیه ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ با اظهار نگرانی از افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان گفت: شبانه‌روز گذشته ۱۶۳ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ شناسایی و در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری و در همین مدت ۸۶ نفر ترخیص شدند.

توصیه به رعایت موازین بهداشتی

دکتر سید عباس موسوی بابیان اینکه در حال حاضر ۷۰۵ بیمار در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند افزود: در حال حاضر شهرستان‌های آمل، بهشهر، سوادکوه، محمودآباد، رامسر و نوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی نزدیکی شهرهای مازندران به یکدیگر را از علل ابتلای مردم به کرونا بیان کرد و رعایت هر چه بیشتر موازین بهداشتی را خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری را در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ضروری دانست.

وی از مردم خواست از شرکت در هرگونه تجمع و مراسم عروسی، ختم و عزایی خودداری کنند تا این بیماری هر چه زودتر ریشه‌کن شود.

بر این اساس مراسم عروسی و عزا در اماکن عمومی و خصوصی ممنوع شد و تمام کارمندان دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در محل کار ماسک بزنند و فقط به ارباب‌رجوعی که ماسک می زنند؛ خدمات‌رسانی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز